1394-02-27 15:19
1773
0
14796
امرالله عباسی:

گلستان رتبه نخست کشور را در ثبت و تشکیل تعاونی‎ها دارد / گنبد کاووس بیشترین تعاونی را در گلستان دارد

مدیر کل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی گلستان گفت :49 درصد تعاونی‎های استان در بخش کشاورزی قرار دارد و گلستان رتبه نخست کشور را در ثبت و تشکیل تعاونی‎ها دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ؛ امرالله عباسی در همایش برندسازی تعاونی‎های استان گلستان با اشاره به اینکه تنها 16 مورد از اتحادیه‎های استان گلستان فعال است، اظهار داشت: 49 درصد تعاونی‎های استان در بخش کشاورزی قرار دارد و گلستان رتبه نخست کشور را در ثبت و تشکیل تعاونی‎ها دارد.

وی با بیان اینکه 200 هزار تعاونی در کشور وجود دارد، افزود: در استان گلستان 10 هزار و 961 تعاونی با 52 اتحادیه وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه گنبدکاووس با 2 هزار تعاونی بیشترین تعاونی استان گلستان را دارد، گفت: میزان صادرات تعاونی‎ها در سال 92 بیش از 8 میلیون و 970 هزار دلار بوده است.

وی گفت: هم اکنون مارک‎ها و برند‎های خارجی در جامعه نهادینه شده و بر این اساس اگر بخواهیم با این تهاجم فرهنگی مقابله کنیم باید اقتصاد خود را درون‎زا، پایدار و قوی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان عنوان کرد: اقتصاد درون‎زا و برون‎نگری که در نگرش مقام معظم رهبری وجود دارد با تقویت برند‎های داخلی محقق می‎شود.

عباسی با بیان اینکه در گذشته در داخل کشور برند‎های خوبی داشتیم که این روزها کمرنگ شده، افزود: شرکت‎هایی که در داخل کشور هستند باید برند‌سازی شوند و این امر سبب اعتماد مشتری به تولیدکننده خواهد شد.

وی اظهار کرد: برندسازی سبب می‎شود که وفاداری مشتری به تولید کننده حفظ شود و در گذشته نیز برند‎های مختلفی مانند کفش ملی در تعاونی‎ها وجود داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تعاونی‎ها یکی از برند‎های مهم کشور بود که در گذشته مردم اعتماد زیادی به آن‎ها داشتند و اجناس تعاونی‎ها را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری می‎کردند که این مهم هم‌اکنون تحت الشعاع قرار گرفته است.

عباسی افزود: در استان گلستان در حوزه صنایع دستی برند داریم و در صنایع دیگر در حوزه تعاونی‎ها برند نداریم و باید با برندسازی اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده ایجاد شود.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.