1403-07-29 13:00
88
0
91805
رئیس پارک علم و فناوری گلستان خبر داد:

تجاری‌سازی 15 محصول دانش‌بنیان در گلستان

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: در سالجاری ۱۵ محصول دانش‌بنیان در استان گلستان تجاری‌سازی شده است.

 حامد پاک‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: ۲۶ رویداد کارآفرینی با ایده‌های نو در حوزه کارگاه‌های ترویجی در سالجاری برگزار کردیم و همچنین به دنبال راه‌اندازی خوشه فناوری در استان گلستان هستیم.

پاک‌نژاد بیان کرد: در سال جاری به دنبال راه‌اندازی کارگزاری در حوزه صادرات هستیم که عقد قرارداد صورت‌گرفته است و به دنبال این هستیم بتوانیم از منابع معاونت علمی ریاست‌جمهوری به‌منظور راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع حوزه فناوری و دانش‌بنیان در استان استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه راه‌اندازی کارگاه و یا آزمایشگاه طرح‌های اولیه از دیگر برنامه‌های ما است، ادامه داد: افزایش سرمایه صندوق نوآوری و فناوری به ۳۰ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های ما در سال جاری است که در حال حاضر ۱۲ میلیارد تومان محقق شده و پیش‌بینی می‌شود بتوانیم تا پایان سال به عدد ۲۵ میلیارد تومان برسیم.

پاک‌نژاد یادآور شد: ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای تأمین مالی که به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان است در نظر گرفتیم و در حال پیگیری  آن هستیم، این صندوق درحوزه طیور در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در راستای توانمندسازی شرکت‌های کوچک و متوسط دانش‌بنیان در سطح استان رویدادهایی در نظر گرفته شده است و تاکنون ۱۹ رویداد برگزار شده است و همچنین ۲۶ رویداد کارآفرینی تاکنون برگزار کردیم.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به اینکه در سالجاری ۱۰ شرکت دانش‌بنیان تاکنون راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی ما این است که تا پایان سال ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح استان راه‌اندازی کنیم و در حال حاضر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان گلستان ۸۳ مورد است که پنج مورد از شرکت‌های دانش‌بنیان اخیراً منقضی شده است.

پاک‌نژاد با اشاره به اینکه دو شرکت خلاق در سال جدید راه‌اندازی شده است، افزود: در سال جاری ۱۵ محصول دانش‌بنیان در استان گلستان تجاری‌سازی شده است و توانستیم یک مورد مرکز رشد و خانه خلاق در استان راه‌اندازی کنیم.

انتهای خبر/


 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.