1394-05-09 13:06
1372
0
18290
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان:

کسب رتبه سوم کشوری استان گلستان در صادرات غیر نفتی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در سال گذشته با وجود تحریم‎های ناجوانمردانه دشمنان این مرز و بوم، شاهد رشد ۶ درصدی صنعت و معدن در کشور بودیم که این میزان دو برابر میانگین رشد اقتصادی کشور بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین؛ حسین قلی قوانلو در حاشیه برگزاری همایش تجلیل از برترین تولید کنندگان و صنعت گران گلستانی در سال ۱۳۹۴ در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه رشد صنعت در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: ۱٫۷ درصد از رشد ۳ درصدی اقتصادی در بخش صنعت و معدن رقم خورده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم موفقیت در عرصه مذاکرات هسته‎ای بزرگترین دستاورد برای صنعتگران و فعالان اقتصادی شود، گفت: در سال گذشته ۱۰۰ پروانه بهره برداری با سرمایه‎گذاری ۱۵۴ میلیارد تومان صادر شده است.

قوانلو تصریح کرد: در طرح‎هایی که در بخش صنعت و معدن توانستیم به بهره‎برداری برسانیم رشد ۴ درصدی جواز تاسیس داشتیم و رتبه ۲۲ را در بین استان‎های کشور کسب کردیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با خبرنگاران به صادرات غیر نفتی استان گلستان اشاره کرد و گفت: صادرات غیر نفتی در سال گذشته ۳۷۰ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را داشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس میزان رشد صادرات غیر نفتی در کشور رتبه سوم را در بین استان‎ها داشتیم، افزود: در چهار ماه امسال ۲۸ پروانه بهره‌برداری را صادر کردیم که از این نظر و بر اساس میزان سرمایه گذاری رتبه ۱۷ را در سطح کشور داریم.

گفتنی است در پایان این همایش برترین چهره های تولیدی و صنعتی استان گلستان با حضور استاندار گلستان معرفی و از تلاش و زحمات آنها در این عرصه قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.