1394-10-17 10:09
992
0
25713
پیش‌قدم عنوان کرد:

هر گلستانی نیمی از درآمد متوسط سرانه کشور را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان گفت: طبق آمارهای ارائه شده در سال 1392 هر گلستانی نیمی از متوسط درآمد کشوری را دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ حسین پیش‌قدم  در همایش توسعه استان با ایده‎های جوانان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی روند شاخص‎های فعلی استان گلستان برای دستیابی به توسعه نیازمند تلاش و برنامه‎ریزی بیشتری است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها استان گلستان با دارا بودن 2.2 جمعیت کشور 1.28 تولید ناخالص داخلی را دارد، افزود: هر گلستانی در این سال نیمی از درآمد متوسط کشور را داراست.

پیش‌قدم خاطرنشان کرد: رشد محصول ناخالص کشور 20.5 درصد است و استان گلستان در این حوزه 19.8 درصد است که باز هم از میانگین کشوری کمتر است.

توسعه کمی و کیفی در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی ظرفیت گلستان را افزایش می‎دهد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان با بیان اینکه فقط تولید ناخالص در سرانه توسعه موثر نیست، خاطرنشان کرد: امروزه اقتصاددانان به توسعه شاخص‎های انسانی نیز توجه دارند و به همین دلیل مباحث توسعه را نباید تنها در اقتصاد دنبال کنیم.

پیش‌قدم عمر طولانی، دانش و برخورداری از استانداردهای زندگی را مولفه‎های شاخص‎های انسانی دانست و گفت: ایران در بین 174 کشور رتبه 69 را در شاخص توسعه‎های انسانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان با بیان اینکه مباحث اجتماعی، فرهنگی و انسانی در توسعه بسیار مهم و تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: اگر چه استان در حوزه اقتصادی پایین است، اما در مباحث انسانی پیشرفت‎های خوبی داشته‎ایم که امیدواریم با توسعه شاخص‎های اقتصادی شاهد رشد و توسعه در سطح استان باشیم.

وی با بیان اینکه در استان گلستان در حوزه‎های مختلف ظرفیت خوبی وجود دارد، افزود: توسعه کمی و کیفی در بخش کشاورزی و توسعه گیاهان دارویی و اصلاح ساختار می‎تواند ظرفیت گلستان را افزایش دهد.

پیش‌قدم ابراز داشت: رشد قابل توجه در زمینه طیور، توسعه صنایع‌دستی، توسعه صنایع تبدیلی، کشاورزی، صنایع پاک و توسعه شهرک‎های صنعتی، افزایش اکتشافات دریای خزر، توسعه حمل و نقل، تقویت و تجهیز کمی و کیفی راه‎های ارتباطی، تنوع بخشیدن به اقتصاد روستایی، ساماندهی سواحل و دیگر موارد می‎تواند در ارتقای شاخص‎های توسعه استان نقش داشته باشد./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.