1394-09-20 13:38
1181
1
24228

ضرورت رفع اختلافات موجود در تفسیر قوانین شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان

اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با مدیر کل راه شهرسازی استان گلستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گلستان ما ؛  در این نشست که به منظور بحث و تبادل نظر در مورد مشکلات اخیر سازمان انجام گردید رییس هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در سازمان از آغاز به کار هیات مدیره جدید، اظهار داشت:رفع دغدغه های مردم و  ملموس شدن کیفیت خدمات مهندسی از برنامه های اصلی سازمان می باشد.

سید مجتبی موسوی افزود: نگاه جدی ما در این دوره به بحث نظارت عالیه، رعایت اخلاق حرفه ای می باشد.

وی با تاکید بر تعامل هرچه بیشتر نظام مهندسی ساختمان و راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با تمهیدات ویژه، همکاری و اعتماد متقابل فرایند صدور پروانه های مهندسی کوتاه تر شود.

انتظار داریم راه و شهرسازی همراه خوب سازمان باشد

ابراهیم کریمی عضو هیات مدیره سازمان در این نشست با تاکید بر ایجاد تعامل سازنده با راه وشهرسازی گفت: هیات مدیره جدیدتا کنون با آرامش و بدون حاشیه توانسته است برنامه های خود را پیش ببرد.

وی اضافه کرد هرچه ارتباط بین نهادهای ذیربط در بحث صنعت ساختمان بهتر باشد، استان بهره بیشتری خواهد برد. کریمی با اشاره به فضای آرامش و همکاری موجود در سازمان افزود: روند فعلی نشانگر آینده ای خوب برای نظام مهندسی ساختمان استان می باشد.

لزوم تاثیر گذاری سازمان در روند اجرایی کمسیون های تخصصی

خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان نیز در این نشست با اشاره به خلا قانونی موجود در شهرداری ها و نظام مهندسی ساختمان گفت:باید تاثیر گذاری سازمان در کمسیون های تخصصی مانند ماده 5 بیشتر گردد.

دایان ایگدری افزود:متاسفانه برخی از شهرداری ها با توجه به تفسیری که از قانون دارند، در صدور پروانه ساختمانی یا پایان کار، نظام مهندسی را وارد چرخه نمی کنند و این موضوع باعث آسیب های فراوان می شود.

وی اضافه کرد قانون نظام مهندسی ساختمان بعد از قانون شهرداری ها به وجود آمده است و باید این گپ های قانونی ناشی از تفسیر های متفاوت از بین برود.

شهرداری ها مکمل نظام مهندسی و راه و شهرسازی هستند

حلیمه جرجانی عضو هیات مدیره سازمان در حاشیه دیدار با مدیر کل راه و شهرسازی گفت: مرجع صدور پروانه شهرداری ها می باشند و در چرخه صدور مجوز تا اتمام ساختمان یکی از مشکلات اصلی ما عدم اجرای گزارش های مهندسان ناظر توسط شهرداری هاست.

وی افزود: ضامن اجرای قوانین نظام مهندسی شهرداری هستند و آن ها موظفند به گزارش های مهندسان ناظر در مورد تخلفات ساختمانی ترتیب اثر دهند. جرجانی اضافه کرد اداره کل راه و شهرسازی با برگزاری جلسات مشترک با شهرداری ها و سازمان در حل این مشکل کمک نماید.

یکی از اولویت های هیات مدیره آموزش است

محمد فرهمند عضو هیات مدیره با اعلام اینکه بحث آموزش مهندسان یکی از اولویت های هیات مدیره فعلی است از سرمایه گذاری سازمان در این موضوع خبر داد.

وی با ذکر آماری از وضعیت صدور پروانه های ساختمانی بدون دخالت نظام مهندسی ساختمان گفت: روند فعلی آسیب زاست و باید برای آن فکری شود. این عضو هیات مدیره مستند سازی فعالیت های مهندسان ناظر را کاری بسیار خوب عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری متقابل کیفیت خدمات مهندسی افزایش یابد.

در پایان این نشست مدیر کل راه و شهرسازی استان با تبریک انتخاب اعضای جدید هیات مدیره ابراز امیدواری کرد سازمان با مدیریت جدید در حل مشکلات موجود کوشاتر عمل نماید.

رستمی با اشاره به اشاعه فرهگ و اخلاق مهندسی گفت: مهندسان به عنوان فرهیختگان جامعه باید الگوی سایرین باشند رستمی با اشاره به نظرات اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان افزود» وزارت راه و شهر سازی از سال 92 عزم خود را برای اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان و رفع خلا های قانونی جزم کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

با سلام هیئت مدیره محترم جدید بجای صدور فتوا به فکر مردم باشند و مبالغ در یافتی اضافی تعرفه نظام مهندسی از مردم را به مردم برگرداند و از شعار گرایی پرهیز کنند. و عملا کاری کنند . مردم خودشان اهداف و نیت همه را میدانند و بیدار تر از ان هستند که تصور می شود . بهتر است به فکر مردم باشید . تعرفه اضافی را برگردانید هر چند شاید منافع خود مسئولین نظام مهندسی بخاطر اجرای این عدالت تهدید شود ولی یادتان باشد خداوندی ان بالا هست که ناظر بر اعمال شما ها است کار اشتباه را لطفا بخاطر منافع و ارتباطات شخصی فدا نکنید به داد مردم برسید ... به داد مردم برسید ..... این همه چشمانتان را بر روی بی عدالتی نبندید .... منتظر برگشت تعرفه در یافتی هستند مردم مال باخته .

0
0
پاسخ
1394-09-21 05:22

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.