1394-09-22 13:07
1530
0
24310

قوانلو: دومین معدن ید کشور در استان گلستان کشف شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: اکتشافات دومین محدوده معدنی ید کشور در استان گلستان کامل گردید.

به گزارش گلستان ما به نقل از کاسب امین، حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این خبر گفت: اکتشافات دومین محدوده معدنی ید در ایران و در استان گلستان کامل گردید.

وی تصریح کرد: میزان ذخیره قطعی این معدن 1288 تن و میزان ذخیره احتمالی آن بیش از 5000 تن پیش بینی شده است.

* هزینه کشف معدن ید در گلستان توسط بخش خصوصی بوده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان این مطلب که هزینه اکتشاف این معدن، توسط بخش خصوصی انجام شده بالغ بر 18 میلیارد ریال بوده است، افزود: اکتشافات مقدماتی در این محدوده ابتدا توسط عملیات ژئوفیزیک به روش مگنوتلوریک بوسیله یک تیم مجرب از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران صورت پذیرفت و پس از قطعی شدن وجود شورابه ها در اعماق 600 تا 1000 متری زمین، عملیات حفاری جهت اکتشافات تکمیلی و نمونه گیری از شورابه ها انجام شد.

* ذخایر ید کشور تنها در استان گلستان وجود دارد

قوانلو با اشاره به این که ذخایر معدنی ید تنها در استان گلستان در ایران وجود دارد، افزود: تنها 9 کشور در دنیا از جمله ایران این ماده معدنی با ارزش را استخراج و استحصال می نمایند، و پیش از این نیز تنها شرکت کانسار خزر در استان گلستان موفق به استخراج این ماده معدنی در کشور شده بود.

وی در پایان گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: قطعا با راه اندازی کامل این معدن و واحد استحصال مربوط به آن، صادرات این ماده معدنی از استان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.