1394-09-04 13:46
1620
0
23514
دکتر مومنی خبرداد:

دهمین مرکز «آپا» کشور در گلستان راه‌اندازی شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: همزمان با هفته بسیج دهمین مرکز «آپا» کشور در استان گلستان راه‌اندازی شد.

به گزارش گلستان ما ؛ حسین مؤمنی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این مرکز با تلاش‌های مدیریت دانشگاه گلستان و همچنین معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان عملیاتی و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مرکز «آپا» به‌منظور آگاهی‌رسانی، پشتیبانی، امداد رایانه، ارائه خدمات مشاوره به دستگاه‌ها اجرایی، سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی افتتاح می‌شود.

پشتیبانی از امنیت در فضای تبادل اطلاعات و همچنین پاسخگویی از اهداف مرکز «آپا» است.

مؤمنی گفت: با راه‌اندازی این مرکز و حمایت دانشگاه و دفتر فناوری و اطلاعات این دوره رشد و بلوغ را در استان گلستان طی خواهد کرد و خدمات متنوعی را به عموم مردم ارائه می‌دهد، با توجه به گسترش فضای مجازی و نفوذ این فضا در زندگی انسان، باوجود شبکه‌های اجتماعی و همچنین خدمات دولت الکترونیک امنیت این فضا باید فراهم شود تا این فرصت به تهدید تبدیل نشود.

راه‌اندازی این مرکز فرصت و مبنایی برای شکوفایی گلستان است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان راه‌اندازی این مرکز را فرصت و مبنایی برای شکوفایی استان برشمرد و گفت: با راه‌اندازی مرکز «آپا» در حوزه‌های الکترونیک خدمات خوبی به دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در سطح استان داده خواهد شد.

رئیس مرکز تخصصی آپا دانشگاه گلستان با تأکید بر اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه بسیار زیاد است، بیان داشت: راه‌اندازی این مرکز کمک می‌کند که پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها هدفمند و کاربردی ارائه شود.

مؤمنی تصریح کرد: خدمات در حوزه امنیت الکترونیک، تسلط بر شبکه وایرلس و ایفا، تسلط آلودگی‌ها و بدافزارها، آسیب‌پذیری مودم‌های خانگی از جمله وظایف این مرکز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در نخستین اقدام نیز کارگاه تسلط نفوذ برای دستگاه‌های اجرایی همزمان با افتتاح این مرکز در حال اجراست. 

وی اضافه کرد: این مرکز در حوزه آموزش نیز وظایفی بر عهده دارد و در لایحه‌های مختلف جامعه مانند کودکان، دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان مباحث آموزشی را ارائه می‌دهد.

«آپا» خدمات مشاوره را می‌تواند با ضریب امنیت بالا بر عهده بگیرد

مؤمنی مشاوره را از دیگر خدمات این مرکز برشمرد و ابراز داشت: برای حل هر مشکلی به مشاوره متخصص مراجعه می‎کنیم، اما در حوزه فناوری مشاور مورد تائید در سطح استان وجود ندارد، «آپا» خدمات مشاوره را می‌تواند با ضریب امنیت بالا بر عهده بگیرد.

رئیس مرکز تخصصی «آپا» دانشگاه گلستان تأکید کرد: همچنین پشتیبانی در حوزه فناوری از جمله رسالت‌های مرکز «آپا» است که در این استان نیز این مباحث در این مرکز دنبال خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر رسالت‌های که در سطح ملی برای مرکز «آپا» دیده شده، به‌زودی برخی رسالت‌ها نیز به‌صورت بومی و محلی در این مرکز تعریف خواهد شد تا بتوانند در سطح استان گلستان منشأ خیر و تحول باشد./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.