1394-07-20 18:33
2250
0
21923
بهرامی خبر داد :

اعلام آمادگی اتاق بازرگانی گرگان برای کمک به طرح کارورزی در استان گلستان

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: ایجاد 7 کمیسیون تخصصی در حوزه های مختلف  در اتاق گرگان مصوب شده  که  در نظر است تا   12 کمیسیون ارتقاء یابد و این کمیسیون ها آماده اند تا در طرح کارورزی به اداره کل کار و رفاه اجتماعی کمک کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ جلسه ای  با محوریت اتاق گرگان – خانه صنعت و معدن گرگان و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با موضوع طرح کارورزی تشکیل شد.

رمضان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در ابتدا بیان داشت: اتاق بازرگانی ظرفیت همکاری بسیاری دارد که اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کمترین بهره را نسبت به این ظرفیت ها کسب نموده است.

وی افزود:  ایجاد  7 کمیسیون تخصصی در حوزه های مختلف  در اتاق گرگان مصوب شده که در نظر است تا 12 کمیسیون ارتقاء یابد ، لذا فرصت مناسبی است برای اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در خصوص معرفی فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی در قالب طرح کارورزی و می توان  در این موضوع  تعامل و همکاری خوبی برقرار شود .

بهرامی ادامه داد: در واقع کارورزی یک تجربه عملی است که به ‌فارغ التحصیلان‌ اجازه می‌دهد بهترین نتیجه‌گیری‌ها را درباره علاقه مندی خود با یک زمینه شغلی، انجام دهند. از همه مهمتر اینکه کارورزی می‌تواند به ‌فارغ التحصیلان‌ مهارتهای شغلی مهمی را همانند برقراری ارتباط، تعهد کاری، وقت شناسی، حل مسئله، کارگروهی، خودمدیریتی، برنامه‌ریزی و سازماندهی و آشنایی با فناوری را بیاموزد که امروزه برای شاغل شدن بسیار واجب و ضروری هستند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت : این طرح می تواند با مدیریت صحیح بسیار کارگشا باشد و قطعا اتاق گرگان جهت اجرایی آن آمادگی کامل خود را اعلام می نماید.

بی باک رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان طی این جلسه گفت:در حال حاظر اکثر افرادی که برای اشتغال مراجعه می کنند افراد تحصیلکرده می باشند و این موضوع نشان دهنده کمبود تخصص بوده ، در اين شرايط دولتمردان، برنامه ريزان و سياستگذاران كشور هم در پی‌ يافتن راهكارهايی برای كاهش معضل بيكاری اين قشر از جامعه بوده و اجراي طرح کارورزی مي تواند بعنوان گامي موثر در ارتقا مهارت و توسعه اشتغال اين قشر تلقي گردد .

وی ادامه داد: استان گلستان از استانهایی است که اعلام آمادگی کارجویان جهت شرکت در این طرح بالا بوده و در این راستا واحد های تولیدی می بایست همکاری و تعامل لازم را دریغ نکنند.

بی باک اظهار داشت: وبسایت ثبت نام طرح کارورزی به آدرس http://www.irankarvarz.ir/ می باشد که کارورزان و واحد های پذیرنده می توانند از طریق این سامانه ثبت نام نمایند.

گفتنی است  مبلغ حق الزحمه کارورزان 400 هزار تومان می باشد که 70 درصد آن را کارفرما و ما بقی را دولت پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.