1394-03-05 19:09
1454
0
15263
رئیس ستاد احیای زکات کشور در همایش زکات استان گلستان:

اختصاص مبالغ زیادی از زکات به پروژه های عمرانی خلاف نظر ستاد است

رئیس ستاد احیای زکات کشور گفت: در برخی از استان ها حجم بسیاری از مبالغ زکات به امر پروژه های عمرانی اختصاص می باید که شورای مرکزی زکات مخالف این امر می باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از اسپی دژ، آیت الله عالمی، نماینده مقام معظم رهبری در جهاد کشاورزی و رئیس ستاد احیای زکات کشور در همایش زکات استان گلستان که در سالن کسب و کار شهرک صنعتی آق قلا برگزار شد، ضمن تشریح اهمیت پرداخت زکات در جامعه اسلامی گفت: در قرآن کریم زکات و نماز با هم آمده است و این موضوع اهمیت پرداخت زکات در جوامع اسلامی را به خوبی نمایان می کند. روایت های بسیار زیادی نیز از پیامبر مکرم اسلام(ص) در اهمیت بحث زکات نقل شده است.

رئیس ستاد احیای زکات کشور افزود: در روایات نقل شده است که اگر در جامعه اسلامی زکات بدرستی پرداخت و هزینه گردد، هیچ فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت. بنابراین ما می بایست با تبلیغ زکات و نهادینه نمودن این فرهنگ در جامعه به جایی دست یابیم که کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک های بهتری را به نیازمندان ارائه دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در جهاد کشاورزی ادامه داد: علما و مسئولین باید به سمتی حرکت کنند که همه افراد زکات خود را پرداخت نموده تا جامعه ای بدون فقر داشته باشیم.

وی افزود: در برخی از استان ها حجم بسیاری از مبالغ زکات به امر پروژه های عمرانی اختصاص می باید که شورای مرکزی زکات مخالف این امر می باشد. نظر این شورا در مرحله اول بر هزینه این مبالغ برای فقرا بوده و در حد ضرورت به سایر بخش ها اختصاص یابد.

آیت الله عالمی خاطر نشان کرد: در دستورات اسلامی هم طریقه مصرف زکات بیان شده است که در مراحل آخر می بایست در خصوص ساخت پروژه های عام المنفعه مسلمین هزینه گردد. متاسفانه در برخی از استان ها این مراحل رعایت نمی گردد. به طوری که بیشترین مقدار مصرف زکات به پروژه ها و طرح ها و کمترین آن به فقرا و نیازمندان اختصاص می یابد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.