1394-01-29 09:54
1066
0
13435
حسن زاده:

12693 تن گوشت مرغ به ارزش 25380 هزار دلار سال گذشته از محل گمرکات استان صادر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان گفت : سال گذشته 12693 تن گوشت مرغ به ارزش 25380 هزار دلار از محل گمرکات استان صادر شد

به گزارش گلستان ما ؛ مهندس درویش علی حسن زاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان در دومین جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان در سال 94 که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان برگزار گردید گفت : تولید مرغ استان در سال گذشته 162000 تن بود که 48/7 درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داد و از این حیث رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد .

حسن زاده گفت : در سال جدید پیش بینی شده است که 178000 تن گوشت مرغ در استان تولید شود که 130000 تن آن مازاد مصرف استان است و به همین منظور مسئولین استان مصمم هستند تا صادرات گوشت مرغ استان را توسعه دهند .

وی مقاصد صادراتی گوشت مرغ استان در سال گذشته را کشورهای عراق ، افغانستان ، تاجیکستان و ویتنام برشمرد و افزود :ما باید ضمن تثبیت صادرات این محصول ، توسعه آن را در دستور کار قرار دهیم و در این مسیر لازم است طوری برنامه ریزی کنیم که بازار داخل نیز دچار مشکل نگردد .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان همچنین گفت : صادرات گوشت مرغ می تواند ارزش افزوده بالایی را برای کشور و استان ایجاد نماید ، و از طرفی نیز بر اساس تصمیم دولت یک میلیارد دلار جوایز صادراتی برای محصولات های تک و صنایع با ارزش افزوده بالا برای سال 94 پیش بینی شده است که امیدواریم بخشی از این جوایز به صادرکنندگان گوشت مرغ اختصاص یابد .

حسن زاده تاکید کرد : لازم است واحدهای تولید کننده مرغ و همچنین کشتارگاههای استان سمت تولید با استانداردهای جهانی حرکت کنند ، تا بتوانند در بازارهای هدف صادراتی با رقبا رقابت کنند .

وی تشکیل کنسرسیوم و ایجاد برند مشترک جهت صادرات گوشت مرغ را نیز از جمله موارد تاثیرگذار در ثبات صادرات این محصول دانست و گفت : تشکیل چنین کنسرسیوم و برند مشترکی موجب رفع رقابت ناسالم صادرکنندگان در خارج از کشور خواهد شد .

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان نیز گفت : در بخشهای مختلف استان ظرفیتهای بسیار خوبی وجود دارد که باید در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرند .

رمضان بهرامی افزود : ما باید برای توسعه صادرات در هر بخش برنامه داشته باشیم و مکانیزم تداوم تولید را تدوین نماییم ، و کشورهای توسعه یافته و موفق را الگوی خود قرار دهیم .

وی با اشاره به نقش بانکها در توسعه استان گفت : در چنین جلساتی بانکها نیز باید حضور داشته باشند ، و مشخص نمایند که در توسعه هر بخش چه نقشی می توانند داشته باشند .

 گفتنی است در این جلسه پتانسیلها ، بازارهای هدف صادراتی و شرایط رقبا در بخش صادرات مرغ مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.