1395-01-09 10:12
893
1
29554
کارشناس برنامه ریزی فرهنگی گلستان:

مهمترین اقدام برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی گفتمان‌های دینی است

کارشناس برنامه ریزی فرهنگی استان گفت: راه‌اندازی گفتمان‌های دینی با موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، طرح و تبیین اقتصاد مقاومتی در سطح دبیرستان‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تحقق این امر، تبلیغات گسترده توسط شبکه تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی متشکل از ائمه جمعه و جماعات و همچنین برگزاری همایش‌های دینی و تخصصی برای هیئت‌های مذهبی از مهمترین اقدامات برای نهادینه کردن این امر مهم می باشد.

به گزارش  گلستان ما ، محمدرضا بهرامی ضمن تبریک سال نو و تولد دوباره طبیعت، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، طبق آیین بی‌بدیل و پربرکت هرسال، با عنایت به گزارش‌ها، اطلاعات و وقایعی که در عرصه‌های گوناگون کشور در طول سال رصد می‌کنند، با تکیه بر مطالعه، مشورت و همچنین مدد جستن از مفاهیم متعالی دینی، اقدام به برجسته کردن یک ارزش از میان ارزش‌های بی‌شمار موجود در بستر انقلاب اسلامی و گفتمان عزت و پیشرفت می‌کنند.

مشاورمدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: نامگذاری سال ها از جانب ایشان به عنوان یک حرکت تشریفاتی و نمایشی نبوده و نیست؛ بلکه به عنوان رهبر و دیده بانی هوشیار، نیاز کشور را برانداز کرده و با نامی مربوط به نیاز همان سال، نقشه راه و خط و مشیی را برای دستگاه های مختلف نظام مشخص می فرمایند؛ بدین معنا که باید تمام دستگاه های مرتبط با نظام اعم از سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه و غیر سه قوه همه با هم به سوی این هدف مشخص شده حرکت کنند و تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر انجام شدن و به سرانجام رسیدن رهنمودهای رهبری به کار ببندند.

وی اظهار داشت: اشاره به مساله اقتصاد مقاومتی در نامگذاری امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع نشان می دهد که ایشان دغدغه خاصی در این زمینه دارند و آن را جزو فوری‌ترین و ضروری‌ترین موضوع در میان همه مسائل اولویت‌دار کشور دانسته‌اند.

بهرامی گفت: در مبحث ارزشی اقتصاد مقاومتی و محور‌هایی که مقام معظم رهبری در ارتباط با بحث تحقق این مهم به عنوان سیاست کلی به قوا و همه مردم ابلاغ کردند، قبل از هر چیز باید از منظر فرهنگی، فکری، اندیشه‌ای و اعتقادی کار شود؛ البته در سالهای پیش، تلاشهایی در این مورد انجام شده منتها کافی نیست.

کارشناس برنامه ریزی فرهنگی استان با اشاره به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه، اظهار داشت: با توجه به شبکه تبلیغی گسترده‌ای که در اختیار این سازمان قرار دارد می‌توان برای تدوین مبانی اقتصاد مقاومتی از منظر آیات و روایات که الگوهای مناسبی هم در این زمینه موجود است، حرکت کرد.

بهرامی اضافه کرد: راه‌اندازی گفتمان‌های دینی با موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، طرح و تبیین اقتصاد مقاومتی در سطح دبیرستان‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تحقق این امر، تبلیغات گسترده توسط شبکه تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی متشکل از ائمه جمعه و جماعات و همچنین برگزاری همایش‌های دینی و تخصصی برای هیئت‌های مذهبی از مهمترین اقدامات برای نهادینه کردن این امر مهم می باشد.

وی تألیف پایان‌نامه‌های دانشجویی درباره اقتصاد مقاومتی و حمایت از مؤلفان این حوزه از نگاه اسلامی و دینی را یکی دیگر از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یکی از دستگاه‎های مهم در اجرا و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در جامعه، معتقد است که این سیاست نیاز به کار کار‌شناسی دارد و بسنده کردن به همایش‌ها، منابر و تبلیغات این چنینی کافی نیست.

بهرامی در پایان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی با نصیحت حل نمی‌شود، با اقدام است و عمل؛ باید همه دستگاه‌ها و بویژه مردم دست به دست هم داده و با حساسیت وهماهنگی بیشتر با یکدیگر به فرهنگ‌سازی و درک و باورمندی در این زمینه بپردازند تا به نتیجه مطلوبی برسیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.