1403-02-30 08:40
431
0
90053
با میدان‌داری بسیج سازندگی گلستان محقق شد؛

تزریق امید در گلستان با افتتاح ۶۸۰ پروژه محرومیت‌زدایی

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان گفت: از سال گذشته تاکنون حدود ۶۸۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان گلستان افتتاح شده است.

مهدی عمرانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: به همت بسیج سازندگی از سال ۱۳۹۳ تاکنون تعداد ۴ هزار و ۶۰۰ پروژه عمرانی شامل تعمیر، مرمت، ساخت مدرسه، خانه بهداشت، خانه محروم، آب شرب، احداث جاده، ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی و سرویس‌های بهداشتی انجام شده است.

وی افزود: در حوزه آسفالت از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۹۰ هزار کیلومتر در راه‌های روستایی و مناطق محروم آسفالت کردیم از سال گذشته تاکنون حدود ۶۸۰ پروژه محرومیت زدایی در استان افتتاح شده است.

* توزیع ۸۰۰ هزار بسته معیشتی در طی ۳ سال

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در بخش‌های خدماتی، عمرانی، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی، آموزشی و فرهنگی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در هر شهرستان یک شورای جهادی داریم که سیاست‌گذاری و اولویت‌بندی گروه‌های جهادی را انجام می‌دهند که این‌ها به مثابه اتاق فکر هستند.

عمرانی گفت: بسته‌های معیشتی تاکنون ۸۰۰ هزار بسته معیشتی در طی ۳ سال از طریق بسیج سازندگی بین مردم در مناطق محروم توزیع شده است.

وی از توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه از سال ۱۳۹۳ تاکنون توسط بسیج سازندگی استان خبر داد و افزود: سال گذشته نیز ۶۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان استان اهدا شد.

* تسهیلات اقتصاد مقاومتی در ۱۰ هزار عرصه پرداخت شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان گفت: بیشترین میزان تسهیلات اشتغال را در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داشتیم ۳۶۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی را پرداخت کردیم.

عمرانی ادامه داد: رصد و نظارت ما طوری است که توسط بسیج سازندگی شهرستان‌ها انجام می‌شود، اگر انحرافی در تسهیلاتی که باید در این حوزه انجام شود صورت بگیرد وام‌های با کارمزد چهار درصد به ۱۸ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: هر دستگاه اجرایی که خدمات می‌دهد می‌تواند مشاوره اقتصادی هم داشته باشد حدود ۴۶۰ میلیارد تومان تاکنون تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان گلستان پرداخت شده است در ۱۰ هزار عرصه این وام اختصاص داده شد که برای بیش از ۱۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرد.

* اولویت ارائه تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه تنها دستگاهی هستیم که روی اقتصاد مقاومتی اصرار و تمرکز داریم، بیان کرد: به کسانی تسهیلات می‌دهیم که در تولید و اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی نقش‌آفرین باشند.

عمرانی گفت: بسیج سازندگی در حوزه خدماتی هرگز وارد نمی‌شود تلاش ما این است که مشکلات اقتصادی جامعه را کم کرده به دولت و مردم کمک کنیم.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در تمام قسمت‌ها فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: در بخش بهداشت و درمان نسبت به ویزیت و داروی رایگان، ایجاد بیمارستان صحرایی در مناطق کمتر توسعه یافته به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

* سه قرارگاه پهنه جهادی در استان گلستان فعال شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی، موضوعات عمرانی و زیرساختی، پروژه‌های عام‌المنفعه سعی کردیم در تعمیر و مرمت و زیباسازی اتفاقات خوبی رقم خورد در موضوعات اخلاقی، ازدواج و اشتغال نیز فعالیت‌های شایانی صورت گرفت.

عمرانی با اشاره به اینکه سه قرارگاه پهنه جهادی در استان گلستان ایجاد شده است، بیان کرد: قرارگاه پهنه‌ای که سه قرارگاه بزرگ است در غرب و شرق و مرکز استان استقرار دارد و شهرها را تحت پوشش قرار می‌دهد برای تجهیز قرارگاه کارهایی انجام شده و امسال آن را تجهیز می‌کنیم.

به گفته وی؛ زیر مجموعه قرارگاه‌های پهنه‌ای جهادی نیز قرارگاه منطقه‌ای داریم که این قرارگاه محلی و روستایی است و به مردم مناطق کم‌برخوردار خدمات می‌دهیم.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.