1403-07-06 20:30
31
0
91545
فرمانده سپاه نینوا:

زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

فرمانده سپاه نینوا گلستان، در یادواره‌ی ۸ شهید شهرک امام (ره) گرگان، با تاکید بر اهمیت بصیرت و مقاومت مردم در دوران جنگ تحمیلی، گفت: ایستادگی ملت ایران تفاوت مهمی با رفتار مردم زمان پیامبر اکرم (ص) رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، سردار علی ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوا گلستان، در یادواره‌ی ۸ شهید محله شهرک امام (ره) شهرستان گرگان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تأکید کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.
 وی با اشاره به اینکه دشمن جنگ را به ایران تحمیل کرد، گفت: اگر مردم در آن دوران امام را تنها می‌گذاشتند، ممکن بود امام مجبور به صلح شود؛ اما ایستادگی ملت ایران تفاوت مهمی با رفتار مردم زمان پیامبر اکرم (ص) را رقم زد.

ملک شاهکوهی با تأکید بر اهمیت بصیرت در زمان جنگ، خاطرنشان کرد: مردم ایران با لبیک به فرمان امام (ره)، از هیچ‌چیزی برای حمایت از دفاع مقدس دریغ نکردند و با فداکاری جان و مال خود را در راه دفاع از کشور و انقلاب اسلامی تقدیم کردند. 
وی همچنین به شرایط سخت اقتصادی و محدودیت‌های کشور در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: در حالی که عراق با پشتوانه ۳۰ میلیارد دلاری به جنگ آمده بود، ایران با کمبود کالاهای اساسی مواجه بود. 

سردار سپاه نینوا افزود: عراق در ابتدای جنگ با ۵۰ درصد توان خود حمله کرد و در ادامه، با حمایت‌های همه‌جانبه غرب و شرق، توان و تجهیزاتش به ۱۰۰ درصد رسید. در این شرایط، ایران با محدودیت‌های شدیدی مواجه بود، به حدی که حتی برای ساخت سنگر نیز کیسه در اختیار نداشتیم، اما دشمن با بهترین تجهیزات نظامی و پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی و شیمیایی به میدان آمده بود.

ملک شاهکوهی تأکید کرد: در نبود تجهیزات جنگی کافی، رزمندگان ایرانی ادوات دشمن را به غنیمت می‌گرفتند و از آن‌ها علیه خود دشمن استفاده می‌کردند؛ اما امروز، به برکت تلاش و پیشرفت‌های داخلی، فرزندان ایران اسلامی به سطحی از توانمندی رسیده‌اند که موشک‌های هایپرسونیک با برد ۲۵۰۰ کیلومتر را در ۱۱ دقیقه می‌سازند.

وی با اشاره به سرنوشت صدام حسین، که امروز دیگر حتی قبر او مشخص نیست، تصریح کرد: با وجود حمایت همه‌جانبه جهان از وی، نتوانست در برابر اراده ملت ایران پیروز شود و آنچه را که خدا مقدر کرده بود، محقق شد.

فرمانده سپاه نینوا، رمز پیشرفت ایران در سال‌های پس از جنگ را ایستادن بر حق و پایداری بر اصول درست دانست و افزود: طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم برای ایران رقم خورد و زیرساخت‌های بسیاری تخریب شد، اما پس از جنگ نه تنها بازسازی صورت گرفت، بلکه ایران به توسعه و تجهیز زیرساخت‌ها با پیشرفته‌ترین امکانات پرداخت.

وی سلاح پیروزی در جنگ را ایمان، صبر و استقامت مردم ایران برشمرد و به داستان پدران شهیدی اشاره کرد که با دستان خود فرزندانشان را به خاک سپردند. 
ملک شاهکوهی تأکید کرد که این روایت‌ها عین حقیقت است و نباید آن‌ها را تنها به عنوان داستان تلقی کرد.

سردار سپاه نینوا بر لزوم اجرای جهاد تبیین به فرموده‌ی مقام معظم رهبری تأکید کرد و از جوانان خواست که مراقب باشند تا جای شهید و جلاد عوض نشود و کسانی که هیچ نقشی در دفاع از کشور نداشتند، خود را به عنوان قهرمانان معرفی نکنند.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد که یکی از پیام‌های مهم شهدا حفظ حجاب است و افزود: اگرچه حکومت ولایی رسول‌الله (ص) تنها ۱۰ سال دوام داشت، اما جمهوری اسلامی ایران، بر پایه همان حکومت ولایی، بیش از ۴۵ سال است که همچون درختی تنومند سرپا ایستاده و این دستاورد بزرگ به برکت وجود امامین انقلاب است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.