1399-11-28 09:16
719
0
73242
به مناسبت نهمین تولد گلستان ما؛

گلستان ما از نگاه فعالان گلستانی/ بایدها و نبایدهایی که عامل پیشرفت گلستان ما می شود

گلستان ما قطعا در طول این مدت بدون عیب و خطا نبوده و در جایی که خوب عمل کرده به پشتوانه مردمی خود بوده و در جایی که باید بهتر عمل می کرد با نکته نظرات نخبگان و علاقمندان باید بهتر عمل می کرد.

به گزارش گلستان ما، 9 سال از تولد این پایگاه خبری تحلیلی می گذرد، گلستان ما همیشه سعی کرد در طول این مدت صدای در گلو مانده بسیاری از مردم را به گوش مسوولان برساند و تا جایی که می تواند مشکلی از مشکلات مردم را رفع کند.

گلستان ما قطعا در طول این مدت بدون عیب و خطا نبوده و در جایی که خوب عمل کرده به پشتوانه مردمی خود بوده و در جایی که باید بهتر عمل می کرد با نکته نظرات نخبگان و علاقمندان باید بهتر عمل می کرد.

گلستان ما رسانه ای مردمی، مطالبه محور و منتقد

حامد صمدلویی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: گلستان ما طی 9 سال فعالیت در عرصه جامعه مدنی استان ثابت کرده که رسانه مردمی، مطالبه محور و منتقد است.

کارشناس مسائل سیاسی، خاطرنشان کرد: حمایت از روند محرومیت زدایی و توسعه گلستان مبدل به گفتمان غالب این رسانه ارزشی شده و ادبیات آن نیز انعکاسی از همین نگاه است.

وی افزود: گردش نخبگان در مدیریت گلستان ما نیز طی این 9 سال جالب بوده همانند اینکه شاهد چهره هایی متفاوت اما با لحنی یکسان در راهبری آن بوده ایم.

این فعال سیاسی رسانه ای، ابراز کرد: امیدوارم گلستان ما در ادامه راه پخته تر، عمیق تر و مردمی تر منافع استان را دنبال کند.

گلستان ما حکم سنگر واحد رسانه ای را دارد

حسین پایین محلی در گفت و گو با گلستان ما، عنوان کرد: این پایگاه خبری مانند یک چهار راه مهمی در حوزه رسانه استان است که هر فردی هر کجا می خواهد برود باید از این چهارراه عبور کند.

این فعال فرهنگی گرگان با بیان اینکه گلستان ما از چند جهت قابل ارزیابی است، بیان کرد: در نگاه اول این پایگاه خبری تحلیلی نشان داده طراز آن در جهت رسانه انقلابی است، سیاه نمایی نکرده و به آسیب زدایی دستگاه های مختلف پرداخته است.

وی با اشاره به وام دار نبودن این پایگاه خبری، افزود: رسانه های مکتوب از نظر مالی و نحوه توزیع محدودیت هایی دارند، برخی اخبار باید آنلاین باشد که در روزنامه مکتوب این اتفاق کمتر پرداخته می شود.

پایین محلی، تصریح کرد: رسانه های مختلفی در استان فعالیت می کنند اما بخش پوشش دهنده فعالیت ها بر عهده گلستان ما است، کسی که پوشش می دهد مانند چتر بزرگی است که این فضا را پوشش می دهد.

پایین محلی با بیان اینکه گلستان ما برای تمام کسانی که در حوزه جبهه انقلاب کار می کنند حکم سنگر واحد را دارد، بیان کرد: ما می توانیم در گلستان ما بنشینیم و به سوی دشمن واحد تیر رسانه ای شلیک کنیم.

لزوم حضور خبرنگاران گلستان ما در تمام شهرهای گلستان

فاطمه فغانی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما، خاطرنشان کرد: اصلی ترین نقطه قوت گلستان ما سرآمد بودن به نسبت دیگر رسانه ها از نظر بازدهی و بازتاب خبری و بازدید است که این شاخصه را هر رسانه ای داشته باشد به اعتبار بیشتری می رسد. 

این جوان فعال غرب گلستان همراه بودن با قشر جوانان و دانشجویان را نقطه قوت دیگر این پایگاه خبری تحلیلی دانست و اذعان کرد: احساس می شود این پایگاه خبری به مشکلات سایر شهرستان ها به عنوان یک سایت استانی کمتر توجه می کند.

وی ادامه داد: سایتی که به نام استانی فعالیت می کند بهتر است در هر شهر یک خبرنگار تربیت کند تا در لحظه اخبار شهرستان ها را رصد کند.

فغانی گفت: بهتر است خبرهای مطالبه گری مردم از مسئولان در شرایط کنونی جامعه در این سایت بیشتر نمایان شود تا به محبوبیت بیشتری در بین مردم برسد.

گلستان ما برای دانشجویان مطالبه گر فضای بیشتری را ایجاد کند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان، اظهار کرد: این رسانه به عنوان مجموعه ای با روحیه انقلابی و جهادی، در حال فعالیت در سطح استان می باشد، با فضایی که اکنون در فضای مجازی مشاهده می کنیم، این پایگاه خبری عملکرد مطلوبی داشته است.

حسینی بیان کرد: نیازمند این هستیم حمایت و پوشش خبری از بستر دانشگاه و دانشجو به طریق بیشتری انجام شود، بگذارید دانشجویان احساس کنند که صدایشان از بلندای یک ساختمانی به گوش سایرین می رسد.

وی ادامه داد: هویت بخشی، به دانشجویان این امکان را می دهد تا در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرند و این پایگاه خبری نیز مرجعی شود برای بروز مطالبه گری های دانشجویان از مسئولین استانی.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گلستان ابراز کرد: گاهی شما عزیزان خبری اطلاعاتی دارید، منابعی دارید که شاید یک دانشجوی فعال و علاقه مند نتواند آنها را به راحتی پیدا کند، چه اشکال دارد از زمینه همین دانشجویان شما نیز اقدامات خود را انجام دهید و در همین راستا آن دانشجو نیز مسیر حرکت را نیز بیاموزد.

حسینی، اضافه کرد: به دانشجویان و تشکل های دانشجویی این فرصت را بدهید که به هویت بخشی برسند، متاسفانه در استان گلستان کمتر بستر خبری داریم که به دانشجویان بپردازند و آنهارا تقویت کنند، اما در سایر استان ها ما شاهد این امر هستیم که حمایت های گسترده ای نیز صورت می گیرد.

گلستان ما، معنای کامل رسانه مردمی و مطالبه گری است

عبدالرسول جوادی نیز در یادداشت ارسالی خود برای این پایگاه خبری نوشت: 

گلستان ما، موتور حرکتی جامعه برای مطالبه گری است که عملکرد دستگاه ها را با نگاه های تیز بین خود زیر ذره بین دارد و هم به عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در هر دستگاه می پردازد و هم نگاه نظارتی مدیران دستگاههای نظارتی را به جریان هایی سمت و سو می دهد. 

گلستان ما، معنای کامل رسانه مردمی و مطالبه گری است که مردم را اطمینان بخش و امید بخش می سازد برای پیگیری امور، گلستان ما در عمل صدای مردم گلستان است.

از ویژگی های خاص و برجسته این رسانه بهره گیری و استفاده از نیروهای انقلابی ، متعهد ، جهادی و ولایی است که منشا حرکتهای انقلابی در حوزه رسانه شده اند 

چند رسانه ای بودن و استفاده از ظرفیتهای بالای رسانه ای در صوت، تصویر و فیلم بر برجستگی های این رسانه افزوده است. 

 گلستان ما بستری برای رساندن صدای دانشجویان و مطالبات آن ها باشد

مهدیه واحدی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: صراحت کلام و صداقت در بازتاب اخبار، اتفاقات و از همه مهم تر پوشش حداکثری رخدادهای استانی و کشوری  از ویژگی های مثبت این رسانه است.

دبیر کانون مطالعات زنان وخانواده ی بسیج دانشجویی گلستان، عنوان کرد: ازجمله مسائلی که می توان به آن در حوزه رسانه پرداخت موضوع مشکلات زنان سرپرست خانوار است، از طرفی مشکلات ازدواج جوانان و فرزند آوری نیز وجود دارد که از ارکان مهم و اساسی این روزهای جامعه ی ما می باشد.

وی افزود: حداقل انتظار ما از گلستان ما این است همچون گذشته بستری برای رساندن صدای دانشجویان و مطالبات آنها به گوش مسئولان فراهم آورد.

گاهی تحلیل های سطحی ارائه می دهید

مهدی اورسجی در گفت و گو با خبرنگار ما، تصریح کرد: گلستان ما هر چند در بیشتر امورات نوشت و اثر گذاشت ولی تحلیل هایی که می باید به هویت موضوع در جان کلام باشد گاهی نپرداخته است و بسیار روان و سطحی و گاهی هم بسیار عوام گرایانه نوشت.

دبیر حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی در گلستان، عنوان کرد: تنها حسن گلستان ما این بود قلم به دست گرفت و این حرکت فرهنگی به تفکراتی که بیشتر به دنیای پوپولیست نزدیک را به دنیای گفتمان نزدیک کرد و آرامش را برای گفتن به سنگری امن مبدل ساخت.

وی افزود: خاطراتی شیرین و تلخ و گاهی نزدیک و دور و همیشه رفیق و همراه با اصول اعتقادی و مذهبی و بیشتر خودشان اصلاح طلب بودند ولی نمی دانستند و این همان ژرفای عمق اصلاحات در بطن ناخودآگاه هر شخص است که دوست دارد وضعیت جاری را به وضع مطلوب برساند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.