1400-03-04 18:18
593
0
74726
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

قانون فصل الخطاب است/ بایدبه جمع بندی شورای نگهبان احترام گذاشت

منتظری گفت: شورای نگهبان به عنوان یک نهاد کاملا قانونی وظیفه ذاتی دارد که در چارچوب مسائل قانونی، اخلاقی و شرعی تایید صلاحیت ها را انجام می دهد و نظرشان را اعلام می کنند لذا هم به جهت عقلی و شرعی ما وظیفه داریم که به آراء و جمع بندی آنان احترام بگذاریم .

غلامرضا منتظری امروز در گفتگو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: معیار و مبنا در همه حوزه ها قانون است، هرچند ممکن است برداشت ها و انتظارات ما خوب باشد اما معیار و طراز نیست.

وی ادامه داد: در این که هرچیزی از کشور در جای خودش قرار بگیرد و مباحث  براساس یک روند کاملا منطقی ، علمی و درست خودش پیش برود قانون بوجود می آید لذا قانون می شود فصل الخطاب  و همه باید به آن احترام گذاشته و عمل کنند .

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره معرفی کاندیداهای تایید صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگتهبان تصریح کرد: همه افراد، چه  آنهایی که انتخاب شدندو و چه آنهایی که انتخاب می شوند معیار  و انتظارات آنان باید براساس قانون باشد.

منتظری اذعان کرد: اگر به قانون احترام نگذاشته نشودجامعه به جهت سلامت  امنیت دچار مشکلاتی می شود و امنیت اخلاقی پایین می آید و همه انتخاب شوندگان و هم انتخاب کنندگان باید به قانون احترام بگذارند .

وی تاکید کرد:  شورای نگهبان به عنوان یک نهاد کاملا قانونی مورد تایید حضرت امام (ره)و مقام معظم رهبری وظیفه ذاتی دارد که در چارچوب مسائل قانونی، اخلاقی و شرعی انجام می دهند و نظرشان را اعلام می کنند لذا هم به جهت عقلی و شرعی  ما وظیفه داریم که به آراء  و جمع بندی آنان احترام بگذاریم .

منتظری متذکرشد: البته قانون پیش بینی کرده است که اگر کسی نقد و انتقادی دارد  در چارچوب قانون کار خودش را دنبال کند

وی با بیان اینکه کشور در تاریخ انقلاب از بی توجهی به قانون خسارت های فراوانی دید، یادآورشد: یک نمونه در فتنه 88 دیدیم مقام معظم رهبری به آقایان فرمودند که قانون مبنا است و اگر مباحثی دارید در همین مجرا طرح کنید و  متاسفانه  آنها به جای حرکت در مسیر قانون، کار را به صحنه های اجتماعی و اعتراضات مدنی کشانده و کشور را با مشکلات متعدد مواجه کردند .

نماینده مردم گرگان و آۀق قلا در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تاکید کرد: باید به قوانین حترام گذاشت تا زمینه های رشد و بالندگی کشور  به همه عرصه ها فراهم شده و  شاهد انتخاباتی مفید و موثر باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.