1397-12-14 11:27
440
0
61674
به مناسبت ۱۴ اسفند، سالروز تأسیس کمیته امداد؛

استاندار گلستان از خدمات چهل‌ساله امدادگران قدردانی کرد + تصاویر

استاندار گلستان در آستانه ۱۴ اسفند، سالروز تأسیس کمیته امداد در دیدار با مسئولان و امدادگران گلستانی از اقدامات و فعالیت‌های این نهاد به نیازمندان و محرومان جامعه قدردانی کرد.

به گزارش گلستان ما، سید مناف هاشمی در دیدار با مسئولان کمیته امداد استان گلستان ضمن تبریک چهل‌سالگی این نهاد گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌عنوان نخستین نهادهایی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی آن را ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب برای خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه پایه‌ریزی و ایجاد کرد.

وی تأسیس این نهاد توسط امام خمینی (ره) را نشانه توجه ایشان به محرومان دانست و یادآور شد: دو دغدغه اساسی امروز مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور، معیشت مردم خصوصاً اقشار آسیب‌پذیر و اشتغال جوانان نیازمند مستعد است که باید با روش‌های مختلف و اهتمام ویژه نسبت به توانمندسازی جوانان و خانواده‌های محروم اقدام شود.

استاندار گلستان بیان کرد: دولت علی‌رغم شرایط بسیار سخت موجود و با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان انقلاب علیه جمهوری اسلامی، اعتبارات کمیته امداد و نهادهای حمایتی را در بودجه ۹۸ افزایش داده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه شرایط سخت اقتصادی فعلی گذراست افزود: مردم قدرشناس پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادند که همواره در روزهای سخت در کنار مسئولان بوده‌اند.

وی با اشاره به عملکرد مناسب کمیته امداد استان گلستان گفت: این نهاد توانسته با جذب ۹۸ درصدی اعتبارات خود، در سال ۹۷ بیش از ۳۶۰۰ شغل ایجاد کند.

 استاندار گلستان از اقدامات چهل‌ساله این نهاد برای کمک به نیازمندان و ایده نو کمیته امداد در دستگیری از نیازمندان در شب یلدا و در مناسبت‌های مختلف سال به‌منظور فرهنگ‌سازی مناسب در خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف و محروم قدردانی کرد.

اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در آستانه ۱۴ اسفندماه، سالروز تأسیس این نهاد در دیدار با استاندار گفت: در تلاطم اقتصادی حاکم بر کشور و افزایش جمعیت نیازمندان علاوه بر اقدامات جهادی و انقلابی امدادگران، ضرورت همگرایی و هم‌افزایی مسئولان بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان، بیمه شدن منازل مسکونی تمام مددجویان و خانه‌دار شدن ایتام در سال ۹۸ خبر داد.

وی با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی مددجویان گلستانی در سال جاری افزود: کمیته امداد استان گلستان در ۱۱ ماهه سال جاری علاوه بر پرداخت ماهانه ۱۵ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت حمایت خود، ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی را برای کمک‌های بلاعوض نیازمندان در سرفصل‌های مختلف تخصیص داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به خرید و ساخت ۵۰۲ واحد مسکن شهری و روستایی در سال جاری گفت: امسال بیش از ۲۲ میلیارد تومان برای ۱۹۹۱ خدمت در حوزه مسکن مددجویان گلستانی هزینه شده است.

اسکندری با اشاره به کمک ۱۰۷ میلیارد تومانی گلستانی‌ها در سال ۹۷ گفت: امسال مودیان زکات با جمع‌آوری ۴۸ میلیارد تومان زکات توانستند با رشد ۱۰۲ درصدی، رتبه نخست کشوری در حوزه زکات را کسب کنند.

وی با اشاره به ۸۰۰۰ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت این نهاد افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری کمیته امداد با جمع‌آوری بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک خیران گلستانی به فرزندان یتیم و محسنین و جمع‌آوری پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان صدقات مردمی و همچنین کمک ۲۰ میلیارد تومانی نیکوکاران به مراکز نیکوکاری توانست خدمات ارزنده‌ای به مددجویان گلستانی ارائه دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.