1401-09-14 08:43
627
0
82520
گلایه مخترع گلستانی از بی‌اعتنایی مسئولان؛

وقتی قیمت پایین‌تر مسکن به کار متولیان نمی‌آید/ «باسکاتی» هزینه ساخت مسکن را کاهش داد

مخترع گلستانی می‌گوید: «باسکاتی» ملات آماده توانسته هزینه ساخت و ساز مسکن را کاهش دهد ولی مسئولان مسکن گلستان از آن استقبال نکردند.

به گزارش گلستان ما؛ در حالی که پیش‌بینی می‌شد تولید ملات آماده ساختمانی به دست مخترعان گلستانی باعث کاهش هزینه‌هایی طرح‌های بزرگ مسکن در کشور شود اما محمد قاسم‌امیرخانی، مخترع گلستانی می‌گوید که ملات که هزینه‌های ساختمانی را کاهش می‌دهد و نیاز به اب و ماسه و سیمان را در ساخت و ساز‌ها برطرف می‌کند مورد توجه مسئولان مسکن قرار نگرفته است.



امیرخانی در گفتگو با ما گفت: تولید این ملات به دست بچه‌های ملی و نخبه دانشگاهی برای این بود که نیاز ماسه و سیمان را هرچه زودتر از ساختمان خارج کنیم و بتوانیم حذف آن را در صنعت ساختمان رقم بزنیم.

وی بیان کرد: با ملات آماده ما هر آنجا که ملات ماسه و سیمان دخالت دارد از دیوار چینی تا آستر زنی، اجرایی ملات عایق در دیواره بیرونی ساختمان و ایزوگام حذف می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه علاوه بر آن در شرکت ما انواع چسب پودری کاشی و سرامیک و نما تولید شده که منحصر به فرد است، تأکید کرد: چند سالی در حال فعالیت هستیم و هزاران تن محصول را تولید کردیم و مشتریان رضایت خوبی از این تولیدات داشتند.

امیرخانی ابراز داشت: در طرح انبوه‌سازی مسکن نیز این محصول در استان‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است اما مسئولان استان گلستان از این محصول استقبال سردی داشتند.

وی گفت: از نظر هزینه یک متر مربع دیوار چینی با ملات ماسه و سیمان در شهر گرگان بدون در نظر گرفتن دستمزد یک استاد کار و شاگر تقریباً ۳۵ هزار تومان تمام می‌شود ولی همین ملات اگر جایگزین شود بیش از ۱۰ هزار تومان هزینه در برنخواهد داشت و لذا توجیه اقتصادی خوبی به همراه دارد.

این مخترع گلستانی تأکید کرد: استاد کار‌ها و بنا‌های معمولی که پیشران ساخت و ساز به شمار ‌می‌روند عادت به ملات حجمی و سنتی دارند و لذا دیر این تغییرات را قبول می‌کنند و یکی از مشکلات ما این است و از سویی دیگر متولیان صنعت ساختمان در این بخش جدی ورود پیدا نکردند.

امیرخانی یادآور شد: باید در این بخش مصالح نوین ساختمانی ورود پیدا کنیم کشور‌های پیشرفته اروپایی دیگر در بحث ماسه و سیمان نیستند، ولی در کشور مامتأسفانه برخی از دکترای ساخت و ساز می‌گویند که ماسه و سیمان بهتر است و جایی تعجب است که چنین سخنانی را می‌شنویم.

وی گفت: «باسکاتی» می‌تواند هزینه ساخت و ساز را یک سوم کاهش دهد و از سویی دیگر آلودگی هوا و تخریبات محیط زیست را در پی نخواهد داشت و مصرف آب و برق را نیز کاهش می‌دهد ولی اراده نیست که از این محصولات جدید حمایت کنند.

این مقام مسئول ابراز داشت: گا‌هاً بنیاد مسکن خراسان شمالی یا استان زنجان از این محصول استفاده کردند ولی وقتی نمایندگان ما به سراغ مسئولان بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان رفتند این محصول مورد توجه مسئولان امر قرار نگرفته است./ خبرگزاری علم و فناوری گلستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.