1395-11-18 10:26
1323
0
34868
نور قلی پور عنوان کرد:

ضرورت بهره برداری از ظرفیت سواحل شرقی دریای خزر به منظور صادرات/ مطالعات اولیه برای تاسیس بندر تجاری- توریستی گمیشان به پایان رسیده است

رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: می توان از ظرفیت سواحل شرقی دریای خزر در استان گلستان استفاده توریستی و تجاری کرد.

به گزارش گلستان ما ؛ رامین نورقلی پور درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تاسیس بندر گمیشان در استان گلستان گفت: استان گلستان با اینکه از ظرفیت سواحل شرقی دریای خزر برخوردار است،اما متاسفانه هیچ بندر توریستی و تجاری ندارد.

نماینده مردم کردکوی،بندرترکمن،بندرگز وگمیشان درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه قطعا برای توسعه استان گلستان، نیازمند داشتن بندر هستیم، افرود: باید  بندری در یکی از مناطق سواحل شرقی دریای خزر تاسیس شود هر چند که در حدود نیم قرن گذشته ، بنادر فعالی دراین منطقه وجود داشته و در تحولات بین المللی نیز نقش بسیاری ایفا کرده اند ؛ اما متاسفانه این بنادر در حال حاضر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه منطقه توان فعال شدن بندری را در خود دارد که به توسعه استان و کشور کمک کند، خاطرنشان کرد:این حرف که بنادری در استان مازندران وجود دارد و از آن استفاده می کنیم و دیگر نیازی به ایجاد بندر نیست، توجیه ناپذیر است؛درحالی که قطعا برای توسعه استان گلستان وجود بندری توریستی و تجاری در این استان نیاز است.

نورقلی پور با اشاره به اینکه بهترین مکان برای احداث این بندرگمیشان است، افزود: مطالعات اولیه آن توسط سازمان بنادر و کشتیرانی کشور صورت گرفته وامیدواریم در مسیری گام برداریم که با تاسیس این بندر در گمیشان توسعه استان را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکیدکرد: همچنین امیدواریم در صورت تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری «اینچه برون» در مجلس،بندر گمیشان نیز ورودی و خروجی بسیار فعالی برای این منطقه آزاد تجاری ایجاد کرده و نقش بسیار اساسی در صادرات استان گلستان ایفا کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.