1395-02-30 16:45
890
0
32228
رجبی عنوان کرد:

رونق اقتصادی و تولید مانع از ورود مواد مخدر به كشور می شود

نماینده مجلس با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های اقتصادی زودبازده در مناطق مرزی برای مبارزه با مواد مخدر گفت: ورود بنگاه‌های اقتصادی مانع از ورود مواد مخدر به كشور می‌شود.

به گزارش گلستان ما، عبدالکریم رجبی گفت: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که در کمین افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان نشسته لذا باید همه مردم و مسئولان نسبت به این پدیده شوم آگاه و هشیار بوده و از آن غفلت نداشته باشند. مبارزه با اعتیاد یک اصل ضروری برای همه اقشار جامعه است و هرچه در این زمینه بیشتر حساس باشیم نتایج ماندگاری را شاهد خواهیم بود.

نماینده شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه افزود: متاسفانه گاهی میان دستگاه‌های کشور در این زمینه ناهماهنگی وجود دارد و این موضوع سبب بروز مشکلات بیشتر می‌شود و جامعه را با چالش مواجه می‌سازد. لذا همکاری همه دستگاه‌ها در این راستا ضرورت دارد و همه باید در یک جهت گام بردارند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی و تحریم ها سبب شده نتوانیم به صورت کامل در حوزه اشتغال و کارآفرینی برنامه هایی را عملیاتی کنیم و از آنجایی که علت اصلی اعتیاد بیکاری جوانان است توجه به رفع این مشکل بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم مراوه تپه گفت: مشکلات خانوادگی و بحران‌های عاطفی بر شعله ور شدن دامنه های اعتیاد موثر بوده لذا همه دستگاه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و ... لازم است عنایت ویژه‌ای نسبت به این مسئله داشته باشند.

رجبی رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را بسیار مهم و ضروری برشمرد و عنوان کرد: باید به اشتغال زایی و رونق تولید در کشور به ویژه در مناطق مرزی توجه داشت چراکه با ورود بنگاه‌های اقتصادی همچون بانک‌ها و اجرای طرح‌های زودبازده می‌توانیم در حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد اقدامات موثری را به سرانجام برساینم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس نیز در جهت رفع موانع اشتغال زایی اقدامات موثری را انجام داده و در این حوزه نیز اهتمام دارد، افزود: قانون رونق کسب و کار در مجلس تصویب شده و دولت اکنون آیین نامه‌های آن را نوشته است. بر اساس این قانون بانک‌ها موظف شده در حوزه تولید اقدامات موثری را انجام دهند و امیدواریم با این شرایط، وضعیت تولید و کسب و کار تغییرات زیادی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد همگام با سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اقدامات موثر را برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر انجام دهد و نمایندگان نیز در این راستا عزم راسخی را از خود نشان داده اند البته در کنار این مسئله خانواده‌ها نیز باید آموزش‌های پیشگیرانه را فراگیرند تا فرزندان آنها از عدم آگاهی درگیر اعتیاد نشوند./مهر

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.