1395-02-20 06:54
940
0
31705
باغبانی خبرداد:

اجرایی شدن ۳۲۰۰طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی برای مددجویان این نهاد اجرایی شده است.

به گزارش گلستان ما ؛ ابراهیم باغبانی مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی از طریق منابع بانکی و صندوق اشتغال تخصیص پیدا کرد.

وی افزود: با تلاش های انجام شده ۳ هزار و۲۰۰ طرح خوداشتغالی و مشاغل خانگی با جذب ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و امدادی برای مددجویان این نهاد اجرایی شده است.

باغبانی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان رتبه دوم کشور را در جذب منابع بانکی کسب کرده است از همکاری بانک‎ها در این زمینه قدردانی کرد و ادامه داد: امیدواریم در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده بتوانیم سهم بیشتری از تسهیلات بانکی را برای ایجاد اشتغال مددجویان بدست آوریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان یادآور شد: طرح اشتغال اجرا شده توسط مددجویان این نهاد در بخش های خدمت، کشاورزی، دامپروری، تولیدی، صنایع دستی و هنری بوده است.

باغبانی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه فرش تمرکز جدی داریم، اظهار کرد: تجاری‎سازی و اقتصادی کردن فرش در دستور کار کمیته امداد امام خمینی استان گلستان قرار دارد.

وی افزود: تاکنون حدود ۳۰ روستا در استان شناسایی شدند و در کنار آن دختران ترکمنی که فرش‎بافی بلد بودند به سمت اقتصادی کردن فرش و ریزبافی هدایت شدند و در این زمینه کارگاه فرشبافی در شهرستان‎های گنبدکاووس و آق‎قلا راه‎اندازی شده و حدود ۴۰ الی ۵۰ نفر مشغول به کار شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: برخی افرادی که برای آنها مشاغل خانگی ایجاد شده است ۳۰ الی ۱۰۰ نفر به صورت غیرمتمرکز زیرمجموعه دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.