1401-01-15 09:54
372
0
79366
سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش۱۰ درجه ای دما در استان های شمالی/ افزایش تدریجی دما و وزش باد در سایر استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع پدیده گرم‌باد و ذوب شدن برف در ارتفاعات نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال کولاک برف و بهمن در برخی استان‌ها کشور در اواسط هفته هشدار داد.

به گزارش گلستان ما؛ سازمان هواشناسی در آخرین پیش بینی وضعیت آب و هوا در کشور، ضمن اشاره به حاکمیت جو پایدار در کشور تا سه شنبه (۱۶ فروردین) ازافزایش تدریجی دما و وزش باد نسبتا شدید جنوبی و کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل از سه شنبه خبر داد.

بر اساس این گزارش، از امروز تا سه شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و وزش باد گرم در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به‌ویژه در دامنه و ارتفاعات اردبیل و گیلان افزایش تدریجی دما و وزش باد نسبتا شدید جنوبی رخ می‌دهد.

اواخر وقت دوشنبه و سه شنبه در ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین سه شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و چهارشنبه (۱۷ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب کشور رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین سرعت وزش باد در غرب، شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز افزایش می‌یابد که خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

پنج شنبه (۱۸ فروردین) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد همچنین در نیمه غربی، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک بیش‌بینی می‌شود.

از ظهر دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران امروز (۱۵ فروردین‌ماه) نیمه‌ابری و به‌تدریج ابری و از بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۱۶ فروردین‌) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۳۹ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳- و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

از اواخر وقت چهارشنبه (۱۷فروردین) و طی روز پنج شنبه در بعضی ساعات بارش باران در برخی مناطق همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.