1400-08-17 11:57
981
0
76932

دست‌هایی که به عشق «ننا» می‌بافند

«ساروق ننا» هنر فراموش شده‌ای را با دستان توانمند بانوان احیا کرد که زمینه اشتغال 15 مددجو در شهرستان کردکوی فراهم شد.

به گزارش گلستان ما، صنایع دستی هنر جذاب و چشمنواز استان‌های شمالی است، هنری که شاید سبک‌های جدید از آن سبقت گرفتند اما هنوز هنرمندانی هستند که روح تازه‌ای در کالبد صنایع دستی می‌دمند، در شهرستان کردکوی دست‌هایی هستند که فقط به عشق «ننا» می‌بافند، ننا در لهجه محلی همان مادر یا مادربزرگی است که نقش هنر از دستان هنرمندش تراوش می‌کند.

ایجاد اشتغال این روزها بیشتر از همیشه تبدیل به خواسته عمومی شده است، لاله افتخاری مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد کشور وقتی صدای اشتغالزایی چرخ‌های ریسندگی بانوان مددجو را شنید ترغیب شد تا از کارگاه آموزشی، تولیدی، صنایع دستی «ساروق ننا» شهرستان کردکوی بازدید کند.

لاله افتخاری در این بازدید از نزدیک با پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بانوان آشنا شد و در جریان ظرفیت‌ها، مسائل و مشکلات این مجموعه که مجری طرح راهبری شغلی کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان کردکوی است، قرار گرفت.

وی ضمن ابراز خرسندی که این مجمع با مدیریت بانوان جوان و دانش‌آموخته اداره می‌شود، گفت: در چنین مجموعه‌هایی فعالیت بانوان در حوزه صنایع دستی را می‌توان یکی از بهترین بسترهای اشتغال‌زایی عنوان کرد.

مشاور امور زنان و خانواده کمیته امداد کشور با بیان این‌که بانوان کارآفرین و خلاق در جامعه بسیار اثرگذار هستند، اظهار کرد: هنرمندان صنایع دستی با ارائه محصول شاخص و اصیل نه‌ تنها در اقتصاد بلکه در زنده نگه‌ داشتن فرهنگ و هنر بسیار ارزشمند و مؤثر هستند.

در این بازدید فاطمه راییجی راهبر شغلی صنایع دستی کمیته امداد امام‌خمینی شهرستان کردکوی طی گزارشی گفت: این مجموعه با استعدادیابی مشاوره آموزش و راه‌اندازی کارگاه صنایع دستی و همچنین بازاریابی محصولات تولیدی برای بانوان مددجوی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) شهرستان کردکوی اشتغال را به وجود می‌آورد .

مدیر مجموعه صنایع دستی ساروق ننا با اشاره به این‌که  تاکنون بیش‌از 8 هزار ساعت آموزش تخصصی جاجیم‌بافی و پارچه‌بافی به مددجویان داده شد، بیان کرد: 15 نفر از بانوان هنرجو به‌صورت کارگاه مشاغل خانگی مشغول به فعالیت هستند.

راییجی بیان کرد بانوان هنرمند مجموعه صنایع دستی ساروق ننا با حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی با ارائه محصولات خود سفیران فرهنگی بانوان شهرستان کردکوی هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.