1400-10-04 16:34
1123
0
77730
عملیات کربلای 4 از زمین و دریا آتش می‌بارید؛

چند استخوان سوخته از اروند به بندرگز رسید

در عملیات کربلای 4 از زمین و دریا آتش می‌بارید، غواصان دریادلی که در اوج مظلومیت به فیض شهادت رسیدند و خاطرات آنها از خانواده‌هایشان روایت می‌شود، چند تکه استخوان سوخته از اروند به بندرگز رسید و توصیفی که سخت می‌شود.

به گزارش گلستان ما، داود برادر شهید محمود فندرسکی است که در خصوص عملیات کربلای چهار و نحوه شهادت برادرش در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: برادرم در عملیات کربلای 4 به فیض شهادت نائل شد.

وی ادامه می‌دهد: محمود در سن 13سالگی به جبهه اعزام شد و چون  در دریای بندرگز با قایق موتوری کار می‌کردیم مهارت خوبی در راندن قایق موتوری داشت و در جبهه به عنوان کمک جانشین قایق موتوری انتخاب شد.

محمود می گوید: من نیز به همراه برادرم در جبهه حضور داشتم و در همان زمان ازدواج کردم، برای همین محمود به من گفت شما چون متاهل هستید به جبهه نیایید، در عملیات کربلای 4 آتش دشمن بسیار وسیع بود و شهدای زیادی را در آن عملیات از دست داده بودیم.

برادر شهید می‌افزاید: بعد از گذشت چند روز از عملیات کربلای4 به ما اطلاع دادند که محمود شهید شده که پیگیری کردیم و متوجه شدیم او مفقود الجسد شده است .

داود درباره خصوصیات اخلاقی برادر شهیدش می‌گوید: محمد شجاع و نترس بود و طاقت شنیدن حرف زور را نداشت در این باره خاطرات زیادی از او به ذهن دارم.

وی ادامه می‌دهد: موقع اعزام به جبهه مادرم از پسر خاله ام گلعلی فندرسکی که او هم بعدا شهید شد خواست که مواظب محمود باشد و زمانی که محمود در کربلای 4 به شهادت رسید شهید گلعلی میگفت دیگر روی دیدن خاله را ندارم و نمی‌خواهم به خانه برگردم و بعد از چند روز در کربلای 5 در شلمچه به شهادت رسید.و او هم مانند برادرم مفقود بود و سپس جنازه اش برگشت.

برادر شهید فندرسکی ادامه می دهد: به سراغ یکی از همرزمان برادرم که در بابلسر زندگی میکرد رفیتیم که تعریف می کرد در آن شب در بهمن شیر، عملیات لو رفت و دشمن با سلاح های چهارلول نیروهای ما را هدف قرار دادند و محمود هم در قایق بود و گلوله ای به سر محمود اصابت کرد و قایقش آتش گرفت و نتوانستیم  پیکرش را به عقب برگردانیم.

داودد فندرسکی ادامه می‌دهد: در سال 74جسد برادرم بعد از 9 سال مفقودی توسط نیروهای تفحص شناسایی شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.