1398-01-15 06:58
427
0
62334
آخرین وضعیت سیل گلستان؛

نگرانی از ذوب برف در گلستان/ پیشروی مجدد سیلاب در برخی نقاط

سرپرست استانداری گلستان گفت: متاسفانه برف های مناطق کوهستانی در شرایط ذوب شدن قرار گرفته و تبدیل به روان آب شده که به حجم رودخانه های ما اضافه می کند و خطر آبگرفتگی مجدد در مناطق سیل زده  وجود دارد.

به گزارش گلستان ما؛  میرمحمد غراوی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نگرانی ما از ذوب برف ها و روان آب های حاصل از آن است.

وی افزود:  متاسفانه از سطح 3 هزار  و 703  کیلومترمربع برفی که در ارتفاعات داشتیم ، طبق آخرین آما در 13 فروردین ماه حدود یکهزار  و 160 کیلومتر مربع وسعت برف های مناطق کوهستانی ما بود که  نشان می دهد که خیلی از این برف ها در شرایط ذوب شدن قرار گرفته و تبدیل به روان آب شده و به حجم رودخانه های ما اضافه می کند .

وی اذعان کرد: هم اکنون درمقطع آقلا میزان دبی رودخانه گرگانرود در 4 بعد از ظهر روز گذشته 70 متر مکعب در ثانیه بود که هم اکنون به  بیش از 94 مترمکعب در ثانیه رسیده و نگران کننده است .

براساس مشاهدات میدانی، با مساعد  شدن هوا در دو روز گذشته بسیاری از مردم آق قلا و گمیشان به خانه ها و محل کسب خود بازگشتند و مشغول تمیزکردن و از بین بردن گل و لا ها برای زندگی و کار مجدد در روستاها و شهرهای خود شده اند .

وضعیت سیلاب همچنان در برخی نقاط شهرها و خطر آبگرفتگی مجدد وجود دارد و در شهر گمیشان تا یک هفته دیگر درگیر آبگرفتگی خواهد بود اما ارتفاع آب رفته رفته کاهش می بابد.

نیروهای امدادی، کمک های مردمی و گروه های جهادی و بسیجی در همه نقاط مناطق سیل زده استان در حال امداد رسانی هستند.

نیروهای مسلح  سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی استان در کنارسایر دستگاه ها به حفرکانال های انحرافی، لایروبی و پمپ آب ها از مناطق سیل زده به دریا مشغول هستند.

همچنین سیلاب در شمال روستای سلان یلقی آق قلا دوباره در حال پیشروی است .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.