1398-01-07 13:30
501
0
62176
رئیس جمهور در جلسه ستادمدیریت بحران گلستان:

عدم لایروبی رودخانه و رسوب فراوان از دلایل مهم سیلاب اخیر/ بودجه جبران خسارات سیل را به زودی نهایی می کنیم/همدلی نیروهای مسلح و امدادی بسیارستودنی است

رئیس جمهور گفت: برآورد خسارات هنوز دقیق نیست باید خسارات مورد به مورد بررسی شود، بودجه را تامین و در اختیار قرار می دهیم.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام حسن روحانی دراین جلسه با اشاره به صفا و صمیمت مردم مصیبت زده آق قلا اظهار کرد: آنها با همان مهربانی و صفا به من و هیات همراه خوش آمد گفتند و من از آنان قدردانی می کنم.

وی افزود: وحدت و ایثار مسوولان در کنار بسیج و سپاه و همه نیروهای امدادی قابل تحسین است.

رئیس جمهور تصریح کرد: از روحیه و غیرت مردم باید احساس کوچکی و تواضع کنیم، وحدت از نکات مثبت استان گلستان  و نقش همه علمای اهل سنت و شیعه و شخص آقای نورمفیدی که مورد علاقه همه جناح ها است در این مهم چشمگیر است.

وی گفت: مردم بسیار خوب ترکمن برادران عزیز ما هستند که باید برای کاهش آلام آنها تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه باران برای همیشه نعمت خداوند است، افزود: حیات از آب است، کشوری که در آن بارندگی کم است نعمت فراوان است، در کشوری که خشکسالی است باران رحمت الهی است.

عدم لایروبی رودخانه و رسوب فراوان از دلایل مهم سیلاب اخیر

وی بیان کرد:عدم لایروبی رودخانه و رسوب فراوان از دلایل مهم سیلاب اخیر در استان گلستان بود و همین عامل سبب شد رودخانه نتواند آب باران را در خود جای دهد.

وی ادامه داد: زهکشی برای احیای زمینهای کشاورزی و پرمحصول شدن و نمک زدایی محصول بوده و این کانالها موثر بوده است. وهر چه توان داشته باشیم برای انجام زهکشی انجام می دهیم، سد هم به همین اندازه مهم است.

روحانی با اشاره به وفاق و همدلی در رفع مشکلات خاطرنشان کرد: تا زمانی که سیلاب از منطقه تخلیه نشود نمی‌توان گفت که مشکل استان گلستان حل شده است، همه باید دست به دست هم دهیم.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی نیروهای مسلح و امدادی بسیارستودنی است، اذعان کرد: این: مسوولان از لحظات اول در مناطق سیل زده حضور داشتند و در شرایط سخت وقوع سیلاب در کنار مردم بودند.

روحانی ادامه داد: وقوع سیلاب در این منطقه گرچه برای ما سخت بود ولی دستور داریم وزیر کشور درمنطقه بماند و مشکلات را از نزدیک بررسی کند وبراین منظور تاکید کردم.

وی با بیان اینکه می خواستم دوم فروردین به استان گلستان بیایم اما آقای جهانگیری گفتند که موضوع را پیگیری می‌کنند، تاکید کرد:  مسئله سرپرستی استانداری هم مهم است که امیدواریم آقای غراوی این شرایط سخت را پشت سر بگذارند.

سیستم هشداردهی در گمیشان از طریق موبایل

وی متذکر شد:سختی هارا باید تبدیل به فرصت کنیم تشویق مردم به بیمه را دنبال می کنیم، سیستم هشداردهی در گمیشان از طریق موبایل آگاهی می دهد که کار خوبی از سوی وزارت ارتباطات بود.

روحانی همچنین با اشاره پیشرفت امکانات پیش بینی هواشناسی در استان، افزود: هواشناسی نسبت به گذشته خیلی خوب شده است این دستگاه در زمان جنگ تقویت شد.باید هواشناسی بگوید در گلستان کدام منطقه و چه ساعتی بارندگی شدید است باید دقیق و به موقع اطلاعات باشد.

به گفته رئیس جمهور؛ اگردراستان 4 سد دیگر داشتیم بهتر می توانستیم شرایط را کنترل کنیم.

روحانی با بیان اینکه باید ازسختی ها استفاده کنیم و برنامه ریزی دقیق تری برای آینده داشته باشیم، گفت: باید از همه آنهایی که به مردم کمک کردند از علما، مردم نیروهای مسلح و نیروهای مردمی و همه ملت ایران تشکر کنم.

وی اظهار کرد: هم اکنون خیلی از استانها درگیر سیل هستند، لذا از مردم می خواهم امسال را سال نعمت بدانند، باران نعمت خداوند است، ماه رجب است سال امیرمونان است ان شا ا.. از مشکلات عبور خواهیم کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه فشار تحریم را باید به فرصت تبدیل کرد، افزود: گرفتار آدم هایی شدیم که دنیا هم گرفتار آنهاست، کسانی که بر مردم فلسطین ظلم می کنند ، نوکیسه گانی که نژاد پرست و ضدایران بودند اینها قدرت را به دست گرفتند ما از اینها عبور می کنیم.

وی ادامه داد: باید همانطور که سختی سیل را تبدیل به فرصت می کنیم، تحریم را نیز تبدیل به فرصت خواهیم کرد.

بودجه جبران خسارات سیل را به زودی نهایی می کنیم

روحانی با اشاره به اتخاذ تصمیمات خوب برای سیل در هیئت دولت گرفتیم، گفت: برآورد خسارات هنوز دقیق نیست باید خسارات مورد به مورد بررسی شود، بودجه را تامین و در اختیار قرار می دهیم.

به گفته رئیس جمهور؛ هم برای تامین اثاثیه مردم، معیشت و خانه های مردم، کسب و کار آنها، کشاورزی و صنعت بودجه پیش بینی شده است و هم از بنیاد مسکن خواهش میکنم سرعت عمل داشته باشند.

روحانی با بیان اینکه سیل در خیابان های اق قلا بالاست و برخی از مسیرها با قایق رفت و امد می شود، بیان کرد: از سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان و سرپرست استانداری هم می خواهم هر چه سریعتر برای کاهش آلام مردم تلاش کنند زیرا  هر چه زمان می گذرد تحمل کمتر می شود انصافا مردم وفادار و باقدرت و روحیه بالا هستند اما باید تلاش شود که مشکلات از میان برداشته شود.

رئیس جمهور در خاتمه گفت: روحانیت، نیروهای مسلح در کنار مردم هستیم و با رونق تولید، سال خوبی را خواهیم داشت امیدوارم که خداوند ما را در خدمت رسانی به مردم توفیق دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.