1399-10-02 14:15
475
0
72210
رییس مرکز بهداشت گرگان مطرح کرد؛

روند کاهشی کرونا در گرگان/ فعالیت 205 گروه در قالب طرح"شهید سلیمانی"

غلامی با اشاره به محله محور بودن طرح شهید سلیمانی افزود: 107 محله در شهر گرگان و 98 محله در سطح شهرستان گرگان تقسیم بندی شد که نیروهای مورد نیاز از نیروهای بسیج و شبکه بهداشت نیز در این محله ها مستقر شدند.

مرتضی غلامی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح شهرستان گرگان، اظهار کرد: با توجه به کشوری بودن طرح شهید سلیمانی و ابلاغ آن به مرکز بهداشت گرگان کار را با همکاری نیروهای جهادگر بسیج آغاز کردیم.

رییس مرکز بهداشت گرگان با بیان اینکه طرح در جهت کاهش همه گیری کرونا در سطح شهرستان شروع شدف خاطرنشان کرد: 7 جلسه رابا نیروهای بسیج و فرمانداری داشتیم که در آن مباحث کارشناسی مطرح شد.

وی با اشاره به محله محور بودن طرح شهید سلیمانی افزود: 107 محله در شهر گرگان و 98 محله در سطح شهرستان گرگان تقسیم بندی شد که نیروهای مورد نیاز از نیروهای بسیج و شبکه بهداشت نیز در این محله ها مستقر شدند.

غلامی با اشاره به همکاری 34 پایگاه بهداشت شهرستان گرگان با نیروهای محلات عنوان کرد: پایگاه های بهداشت و نیروهای طرح شهید سلیمانی در سه حوزه مراقبتی، حمایتی و نظارتی فعالیت می کنند.

رییس مرکز بهداشت گرگان با اشاره به پیگیری جدی نیروها در حوزه نظارت و حمایت ابراز کرد: در حوزه مراقبتی نیز با توجه به گستره جغرافیایی شهرستان بیشترین تیم را تشکیل داده ایم.

وی ادامه داد: در جلسات گذشته مقرر شد با همکاری بسیج و سپاه فعالیت های خود را تجمیعی تر انجام دهیم که در بحث اطلاعات و آمار از 8 پایگاه جمعی که دارای امکانات پایه هستند منطقه ها را کنترل کنیم.

غلامی با بیان اینکه به احتمال فراوان روز آینده نمایندگان وزارت بهداشت از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در گرگان بازدید می کنند، یادآورشد: گرگان در دو هفته گذشته روند مناسبی را در کنترل بیماری نداشت و سطح بستری بیمارستان ها بالا بود اما در روزهای گذشته با محدودیت های ایجاد شده و اجرای طرح شهید سلیمانی روند بیماری رو به کاهش است.

رییس مرکز بهداشت گرگان با تقدیر از همکاری مردم و اصناف برای کنترل شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: مردم واصناف در روزهای گذشته به خوبی رعایت کردند که این روند کاهشی موجب شد گرگان به حالت نارنجی درآید و اگر ادامه داشته باشد در منطقه زرد خواهیم بود تا بیشتر فعالیت ها روند عادی خود را طی کنند.

وی متذکرشد: طرح شهید سلیمانی بسیار عالی و تاثیرگذار است و می توان به جلوگیری اپیدمی بیماری کرونا کمک کند اما با توجه به منطقه و امکانات گاهی برخی از شهرها با محدودیت های امکاناتی رو به رو هستند اما طرح شهید سلیمانی در گرگان به خوبی در حال اجراست و سعی داریم کمبودها را جبران کنیم.

غلامی گفت: مردم می توانند اگر با عدم رعایت پروتکل ها رو به رو شدند با شماره 190 تماس بگیرند و مورد را گزارش دهند تا بلافاصله نیروهای نظارتی و بهداشتی به گزارش رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.