1400-04-24 13:43
721
0
75396
یادداشت؛

آیت الله رئیسی اخلاق دولتمردان مهدوی را به رخ مدعیان دموکراسی در دنیا کشاند/ آینده درخشان با وفاق دولت، قوه قضاییه و مجلس

بی‌شک وفاق دولت و قوه قضاییه در کنار مجلس انقلابی، فرصت مغتنمی است که در مقابل کارگزاران نظام اسلامی قرار داده شده است که چنانچه این اتفاق به درستی رقم بخورد، قطعاً آینده ای درخشان تر در پیش روی نظام اسلامی قرار خواهد گرفت.

به گزارش گلستان ما، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی حکومت ها در عصر حاضر ( صرف نظر از مدل حکمرانی ) ایجاد پیوند عمیق بین مردم و حکومت یا به عبارت دیگر استفاده از نظرات ملت ها در نحوه اداره ی دولت ها می باشد.

گستردگی اطلاعات مردمی ، دسترسی آسان و راحت به اخبار و اطلاعات با استفاده از رسانه ها و فضای مجازی از جمله اختصاصات عصر حاضر می باشد ، به گونه ای که با کمترین تلاش می توان در هر جای دنیا به هر نوع اخبار و اطلاعاتی دست پیدا کرد ، مفهوم دهکده جهانی یا Global village اصطلاحی است که مارشال مک لوهان کانادایی در سالیان اخیر به ادبیات سیاسی اجتماعی جهان وارد کرد.

اینکه این امکان را فرصت بدانیم یا تهدید ، خود بحثی است عمیق و مفصل ؛ که هر چند به نظر نگارنده فرصتی شایسته است که دولتمردان می توانند به نحو مطلوب از آن بهره مند شوند و وظیفه آحاد ملت نیز در این فرصت بخوبی در راستای امر به معروف متولیان امر انجام خواهد پذیرد ، که همگان در مسیر حدیث شریفه ( کلکم راع وکلکم مسئول عن رعیته) قرار بگیریم.

جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی در انقلاب ، شکوهمند ۱۳۵۷ مسیر پر فراز و نشیبی را تاکنون طی نموده است.

اگر نیم نگاهی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران انداخته شود ، می‌توان به این نکته پی برد که تکیه به آراء و نظرات مردمی در نحوه اداره کشور ، شاید یکی از اساسی ترین اهداف آن بوده است که بر پا کنندگان انقلاب اسلامی ایران خواستار آن بوده‌اند.

اینکه تاکنون چقدر دولت‌های قبل در تامین این حق اساسی مردم موفق عمل نموده اند را می بایست به صورت جداگانه بررسی نمود اما آنچه در این مقال در پی چرایی و چگونگی آن هست ، موضوعی است که پس از انتخابات اخیر و با انتخاب ریاست جمهوری جدید حضرت آیت الله رئیسی که بناست سکان‌دار اجرایی کشور باشند ، اتفاق افتاده است.

چندی پیش خبری که منتشر شد تماس دفتر ایشان با افراد گوناگون و با سلیقه های سیاسی مختلف بود  که از افراد نظرخواهی شده بود و این آن موضوعی است که تاکنون شاید مغفول مانده بود و یا اگر هم اقدامی در این راستا صورت می گرفته ، بسیار بسته و گزینشی بوده است.

به نظر نگارنده ، طلیعه دولت مردمی با این اقدام ، آهنگ بسیار خوبی را به گوش جان شهروندان مخصوصاً اهالی فرهنگ و رسانه و سیاست نواخت.

شخصیت مردمی و کارآمد حضرت آیت الله رئیسی در ابتدای کار در حرکتی نمادین و زیبا ، اخلاق دولتمردان مهدوی را به رخ مدعیان دموکراسی در دنیا کشاند .

اول نشست صمیمی پس از پایان انتخابات ، با تمامی کاندیداهای ریاست جمهوری در فضای گفتمانی بسیار صمیمانه و به دور از جنجال ها و نزاع ها ، جهت استفاده از نظرات کارشناسی همه این افراد در اداره دولت بود  و دوم تماس با صاحب نظران و صاحبان قلم و اندیشه حتی در جبهه مقابل سیاسی با طرز تفکری متفاوت از دولت جدید بود که همزمان با این اقدام شاهد بودیم که از دفتر ریاست محترم قوه قضاییه جدید جناب آقای محسنی اژه ای نیز همین اقدام هماهنگ صورت پذیرفت.

شاید در نگاهی ساده ، چندان این موضوع مهم به نظر نیاید اما با نگاهی عمیق‌تر به آن ، می توان به آینده‌ای روشن تر و موفق تر پیش روی نظام اسلامی  امیدوار بود.

امروزه با انتخاب حضرت آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور از طرف مردم ، که کارنامه درخشان و قابل قبولی داشته اند ، چه در کسوت ریاست محترم قوه قضاییه در جهت بسط و گسترش عدالت و توجه به ستمدیدگان و گسترش حاکمیت قانون و چه در مقام تولیت عظمای رضوی ، عملکرد وی از جهت اقدامات بسیار تاثیر گذار ایشان از جمله توجه به رفاه مستمندان و زائرین امام رضا علیه‌السلام و همچنین ایجاد اماکن اقامتی رایگان و... برای زائرین ایشان.

و همچنین توجه به اقصا نقاط کشور مخصوصاً مناطق محروم جهت کمک رسانی به مستمندان برای همه مردم آشکار است .

از طرف دیگر انتساب چهره موفق دستگاه قضایی کشور حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محسنی اژه ای به ریاست قوه قضائیه که به اقرار تمامی کارکنان دستگاه قضایی ، اعم از قضات و مدیران و کارمندان این مجموعه در برخورداری از مدیریت توانمند و انقلابی شهره می‌باشند و چه در مقام قضاوت هم دارای کارنامه ای قابل قبول و درخشان جهت برخورد با مفاسد اقتصادی هم خوش درخشیدند همگی حاکی است نظام اسلامی وارد برهه ای جدید در مسیر در پیش روی خود قرار گرفته است.

بی‌شک وفاق دولت و قوه قضاییه در کنار مجلس انقلابی ، فرصت مغتنمی است که در مقابل کارگزاران نظام اسلامی قرار داده شده است چه بهتر که این هماهنگی و وفاق با همراه کردن نظرات مردمی و استفاده از خرد جمعی توانمندتر گردد.

چنانچه این اتفاق به درستی رقم بخورد ، قطعاً آینده ای درخشان تر در پیش روی نظام اسلامی قرار خواهد گرفت که نتیجه نهایی آن گسترش عدالت و ایجاد رفاه عمومی و از بین بردن درد و رنج طبقه ضعیف و بسط معارف اسلامی در جامعه خواهد بود.

به قلم : سید مصطفی حقی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.