1395-01-26 09:57
870
0
30386
به مدت 2 روز و به صورت کارگاهی برگزار شد؛

همایش ملی هم‎اندیشی تولید و تجارت سیب‎زمینی در گلستان

دومین همایش ملی هم‎اندیشی تولید و تجارت سیب‎زمینی به میزبانی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، دومین همایش ملی هم‎اندیشی تولید و تجارت سیب‎زمینی به مدت 2 روز به صورت کارگاهی با ارائه راهکارهای تخصصی و پیگیری مصوبات به میزبانی استان گلستان برگزار می‎شود.

معاون دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه لازم است تهیه بانک اطلاعاتی محصولات کشاورزی تدوین شود، افزود: : بررسی وضعیت بازار، وضعیت تولید و الگوی کشت باید مورد توجه باشد باید به سمتی پیش برویم که سیستم هوش تجاری برای بخش کشاورزی تنظیم شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تهیه و تولید هوش تجاری باید برنامه‎ریزی شود، ابراز داشت: در اختیار همه کسانی که در بخش‎های کشاورزی به ویژه سیب‎زمینی فعالیت می‎کنند قرار بگیرد تا به راحتی از همه اتفاقاتی که در زنجیره عرضه اتفاق می‎افتد مطلع شوند و تصمیمات درستی برا بخش کشاورزی اتخاذ شود.

محمد اسدپور با اشاره به اینکه پرداخت یارانه صادراتی می‎تواند به افزایش صادرات و حمایت از تولید کمک کند، تصریح کرد: هرچند این وضعیت نباید همیشگی باشد، باید در تنظیم ساختارها تلاش کرد و یارانه تشویقی صادرات به خروج تولید مازاد سیب زمینی از کشور کمک می‎کند و باعث افزایش قیمت این محصول می‎شود.

مدیرکل دفتر محصولات جالیزی و علوفه وزارت جهاد کشاورزی، گفت: طرح پایلوت بهبود مدیریت مزارع سیب‎زمینی در استان‎های اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان و اصفهان در 250 الی 500 هکتار به منظور بررسی مدیریت تولید اجرا می‎شود.

وی با بیان اینکه سیب‎زمینی یک کالای مهم و استراتژیک است، ابراز داشت: این محصول نقش مهمی در تغذیه آحاد مردم را دارد اما با چالش‎های خاصی روبرو است، 70 درصد تولید پائیزه سیب‎زمینی در انبارها و سردخانه قابل نگهداری است.

حسن خدنگی با بیان اینکه میانگین صادرات سیب‎زمینی طی پنج سال اخیر را 360 هزار تن اعلام کرد و ابراز داشت: 15 واحد فعال در کشور وجود دارد و مجوز سه واحد جدیدالاحداث نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.