1395-03-01 19:05
880
0
32349
نامه ای سرگشاده جمعی از دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی گرگان به وزارت علوم:

شرط عبور از گردنه‎های «جنگ اقتصادی» داشتن «روحیه انقلابی» است

جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در نامه ای سرگشاده به وزارت علوم آورده اند: از وزارت علوم انتظار می رود با روحیه ای انقلابی به زوایای شرایط جنگ اقتصادی کنونی رسیدگی کرده و باعث تحکم استقلال بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو؛ جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان طی نامه ای سرگشاده به وزارت علوم، خواستار تسریع در روند تحقق بخشی به شعار سال شدند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

یکی از مشکلات اساسی در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در بدنه قشر دانشجو علی الخصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، ناهماهنگ بودن بودجه مصرفی و ارایه پروژه در راستای صنعت این مرز و بوم است.

یعنی بخش علمی با بخش عملیاتی هیچگونه نقطه مشترک یا حتی دیدگاه عملیاتی یکسان ندارند یا اگر هم داشته باشند در حد محدود و انگشت شمار است.

از راهکارهایی که در این زمینه کارآمد است میتوان به ایجاد تعامل بین دانشگاه ها و مسئولان صنایع یا بخش های مختلف صنعت پرداخت که با توجه به نیاز خود، با دانشجو و استاد در بخش های عالی قرار داد امضا کرده تا هم پولی به عنوان افزایش انگیزه برای ارایه کار علمی دقیق و زمانبر گیر استاد و دانشجو بیاید و هم با اجرای کار موفق توسط قشر دانشگاهی، بومی سازی علم و صنعت و افزایش صنعت داخلی رخ دهد و هم باعث ایجاد روحیه خودباوری و ایجاد تجربه موفق و کارآمد برای استاد و دانشجو و مسئولان صنعتی شود.

اگر قرار باشد در زمینه اقتصاد مقاومتی که حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، قریب به یازده سال است آن را مطرح میکنند به نقطه ی عطف و قوت نظام برسیم و به خودکفایی دست یابیم باید در زمینه ی همسو سازی صنعت و علمِ دانشگاهی، کاری بنیادی صورت گیرد و از افت و تکیه به پول نفت دور شد.

ما بسیجیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از وزارت علوم خواستاریم در زمینه احقاق شعار سال و امر ولی، هر چه زودتر با روحیه انقلابی به زوایای شرایط جنگ اقتصادی رسیدگی کنند و باعث تحکم استقلال بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.