1395-04-02 10:15
1485
1
33937
دادستان عمومی و انقلاب آزادشهر خبر داد:

ثبت 1400 شکایت از متهمان به اخلال در نظام بانکی در شرق استان

دادستان عمومی و انقلاب آزادشهر با بیان اینکه 1400شکایت علیه متهمان به اخلال درنظام بانکی که در شرق گلستان در شهرستان های آزادشهر،گنبدکاووس و رامیان فعالیت می کردند ثبت شده، از تداوم پذیرش شکایات و رسیدگی دقیق به پرونده برای احقاق حقوق مالباختگان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، رضا بذری  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بررسی پرونده متهمین به نام های م - ق و ن - ق که دو برادر می باشند

و بازجویی های اخذ شده از آنان گویای این نکته است که هرچند ابتدای فرایند سرمایه پذیری از ناحیه متهمان در قالب قرارداد بوده، لیکن در ادامه فعالیت، این روند به شکل عضوگیری در شرکت های هرمی تغییر ماهیت داده است.

وی افزود: برخی افرادی که خود زیرمجموعه داشته اند، سرمایه عده ای را از ناحیه خود در اختیار متهمان قرار داده و از این راه پورسانت دریافت می کرده اند که اقدامات برای شناسایی اموال منقول و غیرمنقول متهمان دستگیر شده همچنان ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آزادشهر با اشاره همدستی متهمان دستگیر شده در آزادشهر با فردی به هویت الف - م در تهران به عنوان متهم ردیف اول این پرونده گفت: با تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران راجع به کلاهبرداری و سایر اتهامات متهم ردیف اول که در حال حاضر متواری می باشد، نامبرده تحت تعقیب مراجع قضایی بوده و تلاش ها برای دستگیری وی در حال انجام است.

وی به مالباختگان پرونده اطمینان داد که دستگاه قضایی با انجام اقدامات لازم برای حفظ اموال باقیمانده متهم ردیف اول و دستگیری وی، زمینه اعاده سرمایه مالباختگان را فراهم خواهد کرد.

بذری در مورد برآورد مبلغ شکایت مالباختگان از متهمان دستگیر شده در آزادشهر گفت: بر اساس شکایات مطرح شده، مبالغ اخذ شده از سوی دو متهم تاکنون بالغ بر دو هزار و 500میلیارد ریال است که با توجه به تداوم شکایت از سوی مالباختگان، تعداد شکات و مبالغ اخذه شده از سوی متهمان در حال افزایش است.

وی خاطر نشان کرد: دو متهم این پرونده در آزادشهر به اتهام اخلال در نظام بانکی از طریق وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده اشخاص حقیقی و حقوقی تحت عنوان مضاربه و نظایر آن که موجب حیف و میل اموال مردم شده است، دستگیر شده اند و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آزادشهر و نیز شهرستان گنبدکاووس آماده پذیرش شکایات مردم و مالباختگان در این زمینه می باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آزادشهر هفته گذشته از دستگیری و بازداشت دو برادر که با همدستی یکدیگر و راه اندازی یک شرکت، اقدام به پیش فروش خودرو با قیمت پایین تر از بازار به مردم منطقه کرده و به اخلال درنظام بانکی متهم است، خبر داده بود. 

به گفته وی: این دو نفر، اقدامات خود را با همکاری فرد سومی در تهران انجام می دادند که تلاش برای دستگیری وی نیز ادامه دارد. 

دادستان عمومی و انقلاب آزادشهر اضافه کرد: متهمان با دریافت مبلغ 175 میلیون ریال وجه نقد از متقاضیان به آنان وعده تحویل خودرو "پراید" در دو ماه آینده می دادند که در موعد مقرر یا خودرو را تحویل می دادند و یا معادل 60 تا 70 درصد مبلغ متقاضی را به عنوان سود به او پرداخت می کردند. 

وی تصریح کرد: پرداخت این میزان سود سبب شده بود تا مردم از تحویل گرفتن خودرو خودداری کرده و به دریافت سود راضی شوند. 

شهرستان آزادشهر باحدود 92 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است. 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.