1395-03-01 08:32
898
0
32294
معاون استاندار:

بندرخشک موجب توسعه و تحول منطقه می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: ایجاد بندر خشک اینچه برون موجب پیشرفت و تحول منطقه می شود که با بهره برداری از آن شکوفایی حمل و نقل ترانزیت و صادرات رقم می خورد.

به گزارش گلستان ما به نقل از شبستان،محمود ربیعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان در جمع خبرنگاران گفت: بندر خشک، منطقه ایست در داخل کشور با دسترسی به دست کم دو شبکه حمل و نقل، به ویژه راه آهن و در نزدیکی مراکز تجمع کالا و به منظور تجهیز آنها موجب بهبود نظام حمل و نقل در کشور با تکیه بر حمل زمینی، تسهیل عملیات گمرکی و استفاده از مرز به عنوان نقطه عبور و تسهیل تجارت آزاد به منظور ایجاد ارزش افزوده و تنظیم اقتصای بازار می شود.

وی افزود: آب و هوای خشک منطقه اینچه برون امکان نگهداری کالاها بدون نگرانی در آن مسیر و زمین های گسترده و غیرقابل کشت اطراف ایستگاه می تواند ظرفیتی برای ساخت انبارها، سیلوها و احداث مراکز دپوی بار با نرخ ارزان تری نسبت به زمین های بنادر و مراکز مشابه در اختیار قرار گیرد.

ربیعی گفت: این ظرفیت ها موجب شده که اینچه برون به بزرگترین هاب انبارهای منطقه برای توزیع کالاهای بازرگانان و واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدها و مجتمع های صنعتی منطقه ازاد تجاری و صنعتی اینچه برون تبدیل کند.

وی گفت: طبق توافق انجام شده ۱۲۵۰ هکتار از اراضی اینچه برون در دو مرحله به راه  اهن واگذار می شود که در مرحله اول ۴۲۶ هکتار برای بخش حاکمیتی و ۳۰۸ هکتار برای بخش سرمایه گذاری و ۵۱۶ هکتار برای احداث پایانه نفتی و کانتینریارد در نظر گرفته شده است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.