1395-03-30 18:56
1561
1
33800
مسئول بسیج دانشجویی واحد گنبد کاووس:

امید واهی به برجام، مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است

فرمانده حوزه شهید تولی دانشگاه آزاد اسلامی گنبد کاووس گفت: امید واهی به برداشته شدن تحریم ها و برجام، مانع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد شد.

به گزارش گلستان ما، میلاد کیوانفر فرمانده حوزه شهید تولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس در یادداشت تحلیلی خود تاکید کرد: اگر مسئولان به جای تمرکز بر داردات بی رویه کالا، اندکی توجه خود را به صنایع کوچک معطوف می کردند، شاید اکنون رکورد و بیکاری دو مشکل عمده کشور نبود.

متن کامل یادداشت به شرح ذیل است؛

مقام معظم رهبری فرمودند« برخی تصور می کنند ما می توانیم با آمریکا کنار بیاییم و مشکلات خود را حل کنیم در حالی که این تصور نادرست است».این سخن معظم له چه در گذشته و چه در شرایط کنونی ملموس و محسوس است.از نظر آمریکا مصالحه به معنای کنار آمدن از مواضع و اصول نظام اسلامی است که با تکیه بر مبانی فکری و عملی اسلام منافع ظالمانه قدرت های استکبار را به چالش کشیده است.

آمریکا با اصل و هویت نظام اسلامی مشکل دارد

بر اساس سخنان معظم له اگر مسئله ی بین ایران و آمریکا یک سوء تفاهم بود و یا بر سر مسائل مرزی بود با مذاکره و به صورت 50،50 قابل حل شدن بود، اما اکنون آمریکا با اصل و هویت نظام اسلامی مشکل دارد. در گذشته آمریکا بارها سعی در به زانو در آوردن نظام اسلامی داشته که هر بار با عنایت پروردگار شکست خورد و همچنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می کند از اینرو بدیهی است که کنار آمدن و رابطه ی با شیطان بزرگ جز در اختیار گذاشتن فرصت های بسیار برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران نیست. به قولی نمی توان از داخل لجنزار گذشت و لباست کثیف نشود.

بی هویت کردن جوانان ایرانی از اهداف طراحی شده دشمن است

با عنایت به سخنان مقام معظم رهبری و ارزیابی عملکرد آمریکا بعد از انقلاب آشکار می شود که نقشه ی دشمن از بین بردن و متوقف کردن توانمندی های جمهوری اسلامی ایران است و برای به نتیجه رسیدن این نقشه دست به تمام کارهای پلید از جمله ترور شخصیت های برجسته علمی، نفوذ در مقامات اقتصادی و ضربه زدن به اقتصاد کشور و متزلزل کردن ایمان نسل جوان کشور توسط فضای مجازی و... می زند.

حال که نقشه ی دشمن آشکار است برای مقابله با آن چه باید کرد؟ پاسخ این سوال را می توان در بیانات مقام معظم رهبری یافت که می فرمایند" بعد از شناخت نقشه ی دشمن بریا مقابله با آن باید طراحی کلان و مصونیت بخشی داشته باشیم که برنامه های اجرایی نیز در چارچوب این طراحی کلان معنا پیدا خواهد کرد. برای برنامه ریزی و طراحی کلان مسئولان باید به ظرفیت ها و توانمندی های کشور واقف باشند و در جهت استفاده صحیح و کامل از این ظرفیت ها و افزایش هر چه بیشتر این توانمندی ها برنامه ریزی کنند.

کاش مسئولان به فکر صادرات فرآورده های نفتی بودند

اگر مسئولان از خواب غفلت برخیزند در می یابند که مشکل معلوم است و راهکار هم معلوم.اگر مسئولان تمام تمرکز خود را بر روی مذاکرات هسته ای نمی گذاشتند و در عوض به موقع جلوی واردات بی رویه کالاهای غیر ضروری و مشابه تولیدات داخلی را می گرفتند و اندکی توجه خود را به صنایع کوچک معطوف می کردند و یا به جای اینکه نفت، این ثروت ملی را مفت در اختیار دیگران قرار دهند بدنبال سرمایه گذاری برای تولید و صادرات فرآورده های نفتی می رفتند شاید اکنون رکورد و بیکاری دو مشکل عمده کشور نبود.اقتصاد مقاومتی راهکاری همه جانبه برای  برون رفت از مشکلات اقتصادی و افزایش هرچه بیشتر توانمندی ها ی کشور است و مسئولان باید بدنبال اعمال سیاست هایی باشند که اصل اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنند.

آمریکا بدنبال پسابرجامی ذینفع است

محسنات برجام موارد و دلایلی بود که موجب شد ایران به مذاکره روی آورد که بسیاری از آن ها تأمین نشد هیچ، بدتر هم شد.مورد قابل ملاحظه ای که در برجام به توافق رسید لغو کامل تحریم های مربوط به بحث هسته ای بود اما ...

با نگاهی گذرا و ارزیابی میزان عملکرد طرفین مذاکره در خواهیم یافت که با وجود اینکه جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود عمل کرد اما آمریکا نه تنها عملی جز دور زدن برجام انجام نداد بلکه با توقعات بیشتر به میدان آمد و علی رغم مذاکرات گذشته و به ظاهر بردع برد و با توجه به قانونمند کردن بین المللی برجام، آمریکا بدنبال ایجاد پسابرجامی ذینفع است و همچنین موضوعات دیگری از جمله برنامه موشکی و حقوق بشر و ... را به میان می کشد.

معظم له در سخنان خود تاکید کردند "مسئولان باید قابلیت نیروی انسانی و بازگشت به وضع قبلی را حفظ کنند."همچنین فرمودند" حق گرفتنی است" این بدین معناست که مسئولان نباید همواره منتظر لغو تحریم ها از طرف آمریکا باشند چرا که این امر میسر نمی شود بلکه باید با تلاش مستمر به پیگیری تعهدات طرف مقابل بپردازند و مراقب باشند که دشمن نتواند به طرق مختلف برجام را دور زده و به هدف خود برسد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محسن نادران

سلامماشالله میلاد جانزیبا بود

0
0
پاسخ
1395-03-31 08:04

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.