1400-08-06 06:18
600
0
76758

برف پاییز بر تن نگارستان ایران نشست

مدیرکل هواشناسی گلستان از بارش برف پاییزی در مناطق کوهستانی استان خبر داد.

به گزارش گلستان ما، نوربخش داداشی با اشاره به اینکه بارش برف شهرستان‌های گرگان، کردکوی، بندرگز، رامیان و علی آبادکتول طی ۲۴ ساعت گذشته سفیدپوش کرد، افزود: هفته گذشته نخستین برف را در ارتفاعات بالای سه هزار متر استان داشتیم اما شامگاه دوشنبه بارش برف به مناطق با ارتفاع ۲ هزار متر هم رسید.

وی بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته را به میزان ۴۶ میلی متر مربوط به شهرستان گمیشان اعلام  و اضافه کرد که قلندرآیش کردکوی با ۳۹ میلی متر، کارکنده بندرگز با ۳۷ میلی متر و شیرآباد خان ببین با ۳۱ میلی متر بیشترین بارندگی را داشتند.

داداشی با بیان این که بارش باران پراکنده  از عصر امروز  کم می شود، یادآور شد : هوای استان  از امشب با کاهش ابر پیش بینی می‌شود و طی ۲ روز آینده یعنی فردا پنجشنبه و جمعه هوای استان به طور تقریبی پایدار و صاف خواهد بود.

داداشی گفت: صبح امروز دمای حداقل گرگان ۱۲ درجه بود و پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز به ۱۵ درجه برسد.

مدیرکل هواشناسی گلستان چندی پیش  با اشاره به ثبت ۴۳ میلیمتر بارش در مهرماه سال جاری افزود که میزان آن در نخستین ماه سال زراعی آبی در استان نسبت به آمار بلند مدت ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در مهرماه ۱۴۰۰ در شهرستان مینودشت ۱۲۲.۲ میلیمتر و کمترین میزان بارش در ایستگاه مرزی اینچه برون ۱۱.۶ میلیمتر به ثبت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.