1400-10-18 08:39
1001
0
78000
مدیرکل هواشناسی استان گلستان خبر داد؛

گلستان جزو 5 استان خشک کشور/ کاهش بیش از 54 درصدی بارش باران در استان

داداشی گفت: از نظر میزان بارندگی از ابتدای مهر تاکنون استان گلستان جزو 5 استان خشک کشور است و گلستانی ها خشکسالی شدید و خیلی شدید را تجربه می کنند.

نورمحمد داداشی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: جو پایداری تا پایان هفته در استان گلستان پیش بینی می شود و در بعد ظهر امروز و امشب در برخی از ارتفاعات بارش هایی رقم می خورد که قابل ملاحظه نیست.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ادامه داد: تا پایان دیماه یک سامانه بارشی در استان گلستان وارد می شود و با این شرایط برای دی و بهمن و اسفند بارش ما به حد نرمال می رسد ولی  عدد  آن بزرگی نیست.

داداشی بیان کرد: پیش بینی ما این است که بیشترین بارشی که در  دی خواهیم داشت40 میلی متر است ولی از نظر دمایی قدری افزایش دما در استان خواهیم داشت و از ابتدای سال زراعی تا امروز نیز کاهش بارندگی را به میزان 40 درصد را شاهد بودیم.

وی افزود: در دیماه نیز تا به امروز کاهش بارش بیش از 50 درصد در استان را داریم و به نسبت به بلند مدت کاهش بارندگی داریم تا به این لحظه سامانه بارشی که در دیماه داشتیم ضعیف بودند و بارش میانگینی که برای استان در دی رقم خورده 13 میلی متر بوده است و این در حالی است که در بلند مدت حدود 40 میلی متر کاهش بارش را شاهد هستیم.

این مقام مسئول بیان کرد: پیش بینی فصلی این است که بارش ما در حد نرمال می رسد و با میانگین برابر می شود و آن چیزی مهم است کاهش بارندگی و افزای دما است و از نظر شاخص خشکسالی ما در کل استان خشکسالی شدید و بسیار شدیدی را داریم و در غرب استان بندرگز خشکسالی شدید و مابقی مناطق استان خشکسالی خیلی شدید را تجربه می کنند و گرچه بارش به حد نرمال می رسد ولی افزایش دما باعث می شود ذخایره برفی ذوب شود.

داداشی بیان کرد: پوشش برفی نیز نسبت به مدت میانگین بلند مدت 70 درصد کاهش داشته است و در سال های دور در  دی و آذر ماه برف های خوبی داشتیم ولی امسال این ذخیره برفی را به اندازه کافی نداریم و کاهش یافته است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی شدید و خیلی شدید ذخیره آبی کم خواهیم داشت و رعایت صرفه جویی و تغییر الگوی کشت برای استان گلستان توصیه مهمی است که باید به آن اهتمام شود.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان ابراز داشت: از نظر میزان بارندگی از ابتدای مهر تاکنون استان گلستان جزو 5 استان خشک کشور است و گلستانی ها خشکسالی شدید و خیلی شدید را تجربه می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.