1400-08-20 11:46
661
0
76986
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم:

بانوان ارزشی در عین عطوفت و مهربانی مدافع دین باشند

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم بر لزوم درک شرایط در استان گلستان گفت: فرهنگ درست اسلامی آن فرهنگی است که امام جامعه برای ما به عنوان الگو معرفی می‌کند، بانوان ارزشی در عین عطوفت و مهربانی مدافع دین باشند از فرهنگ علوی دفاع کنند و فرزندان خود را خوب تربیت کنند.

به گزارش گلستان ما، آیت‌الله سیدمیرتقی حسینی گرگانی پیش از ظهر امروز به مناسبت ورود امام حسن عسکری(ع) و هفته فرهنگی گرگان در نشست بانوان فرهیخته فعال فرهنگی و کنشگر اجتماعی در سالن ولایت تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن به دنبال آن است که هویت را از زنان بگیرد، اما سبک زندگی اسلامی توطئه دشمنان را برملا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مادران مرکز شناخت و معرفت هستند، افزود: بانوان باید جایگاه خود را رشد دهند و نقش اساسی خود را در زندگی به خوبی ایفا کنند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در استان گلستان بانوان محدثه «راوی احادیث اهل بیت (ع) به دیگران» وجود دارد بر ضرورت ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: زنان نینکوکار علاوه بر اینکه خودشان خوب و در کارهای خیر مشارکت دارند دیگران را نیز دعوت به نیکی می‌کنند.

حسینی گرگانی با اشاره به هجمه‌های فراوان فرهنگی و اجتماعی در جامعه خطاب به بانوان تاکید کرد: باید دختران خود را موعظه کنید تا تحت تاثیر فرهنگ منحط غرب قرار نگیرند، این فرهنگ جامعه را به سمت نابودی می‌کشاند.

وی با اشاره به مصادیق آثار خیر در زندگی توسط بانوان گفت: نیکی در عقاید، روش زندگی، سبک زندگی، خانه داری، همسرداری، تربیت فرزند از مصادیق کارهای خیر هستند، بانوان فرهیخته که اهل معرفت و بصیرت، شناخت و آگاهی هستند باید در برخورد با مسائل ضدفرهنگی، دیگران را دعوت به نیکی و معروفات کنند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با گرامیداشت هفته فرهنگی گرگان بیان کرد: در همه مکاتب و دیدگاه های سیاسی دنیا فرهنگ وجود دارد اما مهم آن است که فرهنگ ناب علوی و اسلامی در کجا دیده میشود صرف اینکه کلمه فرهنگ را به کار ببریم ارزش خاصی ندارد مهم فرهنگ دینی و اسلامی است که باید ترویج و به عنوان الگو شناخته شود.

حسینی گرگانی افزود: باید شرایط را در استان گلستان درک کنیم فرهنگ درست اسلامی آن فرهنگی است که امام جامعه برای ما الگو به عنوان معرفی می‌کند، بانوان ارزشی در عین عطوفت و مهربانی مدافع دین باشند از فرهنگ علوی دفاع کنند و فرزندان خود را خوب تربیت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.