1403-06-18 12:57
152
0
91327
استاندار گلستان خبر داد:

زهکشی ۱۱۷ هزار هکتار از اراضی شمالی گلستان

استاندار گلستان گفت: تاکنون زهکشی ۱۱۷ هزار هکتار از اراضی شمالی استان گلستان به بهره‌برداری رسیده است.

 به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ علی‌محمد زنگانه ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بهره‌برداری زهکشی ۵۰۰ هکتار از اراضی اولویت‌دار شهرستان کردکوی و گمیشان اظهار کرد: یکی از پروژه‌های راهبردی در استان گلستان هم در دولت دوازدهم و هم در دولت سیزدهم زهکشی اراضی شمالی استان است.

 استاندار گلستان ادامه داد: اجرای زهکشی ارضی شمالی استان برکات زیادی به همراه داشته است، نخست اینکه زهکشی اراضی شمالی در کنترل سیلاب نقش مؤثری دارد و دوم آنکه باعث افزایش بهره‌وری و عملکرد اراضی کشاورزی می‌شود.

 وی افزود: نقاطی که زهکشی شده گفته می‌شود تا ۲.۵ برابر میزان تولیدات محصولات کشاورزی در آن افزایش‌یافته است و این نشان از اهمیت این پروژه دارد.

 استاندار گلستان بیان کرد: در استان گلستان برای زهکشی ۲۸۰ هزار هکتار برنامه‌ریزی صورت‌گرفته است و در دو بخش این پروژه‌ها تقسیم شده و ۱۶۰ هزار هکتار برعهده جهاد کشاورزی نهاده شده است که پیمانکار آن قرارگاه خاتم بود.

 وی خاطرنشان کرد: بدون توجه به اینکه منابع به آنها داده می‌شود چقدر است قرارگاه خاتم نسبت به اجرای پروژه اقدام کرده و تاکنون توانسته ۱۱۷ هزار هکتار را به بهره‌برداری برساند و این عدد قابل‌توجهی است.

 استاندار گلستان ابراز داشت: شهید رئیسی در دور نخست سفر منابع خوبی را برای زهکشی اراضی شمالی استان اختصاص داده و لذا گام‌های خوبی برداشته شده است.

 وی متذکر شد: نزدیک به ۲۰ هزار هکتار از اراضی که زهکشی شده در حوزه آبریز قره‌سو است که به علاج‌بخشی خلیج گرگان کمک می‌کند، برای احیای خلیج ۱۶ مداخله وجود داشته که یکی از این مداخلات زهکشی این اراضی بوده است.

 انتهای خبر/
 
 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.