1403-06-10 14:21
191
0
91250
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

معضل کم‌آبی گرگان کاهش می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: یک مخزن ۱۰ هزارمترمکعبی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال تا یک ماه آینده برای آبرسانی به گرگان افتتاح خواهد شد که باعث کاهش معضل کم‌آبی گرگان می‌شود.

ایرج حیدریان در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: ۳۱ پروژه آب منطقه‌ای گلستان با ۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت افتتاح شد.

به گفته وی؛ احداث مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی گرمابدشت و تأسیسات ابنیه فنی وابسته به ارزش یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال و حفر و تجهیز چاه‌های زیارت، فتحه‌باغ و اجرای خطوط انتقال به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی ساخت مخزن ۵ هزارمترمکعبی گمیشان به ارزش ۳۷۰ میلیارد ریال، فاز یک احداث کانال سیلاب‌بر قرنجیک و دایک حفاظتی یلمه خندان به ارزش یک‌هزار میلیارد ریال و اجرای طرح‌های مرتبط با مهندسی رودخانه آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: از هفته دولت پارسال تا هفته دولت جاری، هفت حلقه چاه در گلستان حفر شد و توانستیم ۱۸۵ لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین اضافه کنیم، همچنین حجم مخازن ذخیره آب به ۲۷ هزار مترمکعب و خطوط انتقال آب به ۱۰ کیلومتر رسیده است.

حیدریان خاطرنشان کرد: یک مخزن ۱۰ هزارمترمکعبی نیز به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال تا یک ماه آینده برای آبرسانی به گرگان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: به‌منظور جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب، نصب کنتورهای هوشمند بر چاه‌های عمیق در دستور کار قرار گرفت و کنتور هوشمند برای ۳ هزار و ۴۳۷ حلقه چاه انجام شده است و در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ابراز داشت: انسداد چاه‌های غیرمجاز به‌تنهایی پاسخگوی این معضل نیست و پیشگیری از آن مهم‌تر است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.