1403-06-07 16:04
269
0
91213
پیگیری «گلستان ما» نتیجه داد؛

عبور سورتمه گرگان از مارپیچ تصمیمات شورا

با ورود دستگاه قضایی و نشست دادستان مرکز استان گلستان و شنیدن مباحث کارشناسان اعضای شورای شهر گرگان تصمیم‌گرفتن بار دیگر به اجرای مناقصه سورتمه رأی دهند.

 به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - داود خاندوزی؛ رأی منفی فراکسیون اکثریت شورای اسلامی شهر گرگان به اجرای مناقصه سورتمه گرگان باعث شد که خیلی زود امید برای اینکه گرگان بتواند جاذبه گردشگری مهم دیگری داشته باشد کم‌رنگ شود.

این مسئله ما را بر این داشت که به محل پروژه برویم و گزارشی میدانی از آخرین اقدامات پروژه شهربازی مدرن گرگان داشته باشیم و در این گزارش به مسئله مستهلک شدن ۲۰۰ میلیارد تومان دارایی مردم گرگان تأکید کردیم و خواستار آن شدیم مقامات استان و دستگاه قضایی برای حل این مسئله ورود جدی داشته باشند.

خوشبختانه این گزارش و اهمیت مسئله و حفظ حقوق بیت‌المال موردتوجه و عنایت مقامات دستگاه قضایی قرار گرفت و امروز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و برخی از مقامات دستگاه قضایی و دادستان مرکز استان گلستان بار دیگر به مباحثی که باعث شده بود اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به آن رأی منفی دهند پرداخته شد.

پس از این گزارش و نقدهای کارشناسی  رئیس شورای شهر گرگان که معتقد بود تنها دو عضو شورای اسلامی شهر در صحن شورای اسلامی شهر به موضوع اجرای مناقصه رأی داده بودند تصمیم گرفت با نگاه مثبت به اجرای این پروژه بار دیگر موضوع اجرای مناقصه سورتمه را به رأی بگذارند و همچنین بنا شد از ظرفیت خواهرخواندگی گرگان با گوانگژو چین در این راستا بهره گرفته شود.

محمود اسپانلو، دادستان مرکز استان گلستان در این جلسه ضمن شنید مباحث کارشناسی بیان کرد: راهی به جز اینکه در اجرای این پروژه روبه‌جلو برویم نداریم چرا که بازگشت به عقب و تأخیر در اجرای این پروژه و تعطیلی پروژه باعث خسارت به بیت‌المال می‌شود.

اسپانلو یادآور شد: تجهیزات سورتمه گرگان روزی ۴۰ میلیارد تومان خریداری شده و امروز ارزش آن به ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و لذا تعلل در اجرای این پروژه نیز باعث افزایش هزینه‌های آن دارد.

وی گفت: درد ما در این مملکت این است که گاهی در دستگاه قضایی ما نسبت به تأخیر در تصمیم‌گیری و خسارت به بیت‌المال کوتاهی کردیم و به سراغ این افراد نرفتیم، اگر امروز اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند که تصمیم اشتباه بوده چرا آن روز در صحن شورای شهر به اجرای این پروژه رأی دادند، شما که توان خود را می‌دانستید و می‌دانستید توان اجرا این پروژه را نداشتید چرا ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کردید.

دادستان مرکز استان گلستان یادآور شد: یک روز تأخیر در اجرای این پروژه خسران به بیت‌المال است و در دو هفته گذشته به ما مردم مراجعاتی داشتند و شاهد آن بودیم که پاساژ امیر در وسط شهر با ۱۵۰ فروشگاه ۲۰ سال متوقف است و حتی شهردار عنوان کرده بود که ما به این پروژه نیامدیم.

اسپانلو بیان کرد: ۱۰ سال است فروشگاه اسکای‌مون در چهارطبقه ساخته شده ولی به دلیل اختلافات مالی با شهرداری متوقف شده و این در حالی بود که شهرداری عنوان می‌کند که این مسئله قابل‌حل است، سرمایه‌گذاران این فروشگاه می‌گویند می‌توانند دو هزار نفر اشتغال ایجاد کنند.

وی افزود: مسئولان شورای اسلامی شهر گرگان و شهرداری باید کلان فکر کنند، سورتمه مسئله مهمی است و ما خود را موظف می‌دانیم این مسئله را پیگیری کنیم، ما نمی‌توانیم در خصوص تصمیم شورای اسلامی شهر دخالت کنیم؛ ولی شورائیان علاوه بر اینکه باید پاسخگوی دستگاه نظارتی باشند باید پاسخگوی مردم نیز باشند.
 در این جلسه حمیدرضا آقاملایی با اشاره به رأی شورای اسلامی شهر به رد مناقصه سوم اجرای پروژه سورتمه قول مساعد داد که بار دیگر به قید فوریت مسئله سورتمه را در دستور کار قرار دهند.

شهردار گرگان نیز این قول را داد که در صورت موافقت اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با اجرای مناقصه پروژه سورتمه تا پایان دور ششم شورا فاز نخست شهرداری گرگان را به مرحله بهره‌برداری برساند.

سید محمدرضا سیدالنگی گفت: شهربازی گرگان یکی از ابرپروژه شهرداری است که در این دوره نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و امروز برای مردم در دسترس قرار نگرفته است و از شهرداری خواهان این هستند که این پروژه را به سرانجام برساند.

وی افزود: بنا بود این پروژه با همکاری سرمایه‌گذار پیش برود؛ ولی تا این لحظه سرمایه‌گذاری وارد این پروژه نشده و مذاکرات ما به نتیجه نرسیده است.

شهردار گرگان با بیان اینکه تجهیزات سورتمه از طرف چینی خریداری شده و هم‌اکنون ۲۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد، افزود: برای اجرای این پروژه ۵۵۰ هزار دلار شرکت سازنده از ما قرارداد می‌خواهد و به دنبال تخفیف از سازنده هستیم که تا مبلغ پنج میلیارد تومان قبول کرده بودند که مورد رضایت اعضای شورای شهر نبود.

البته برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان حرف‌هایی نیز برای گفتن داشتند، حجت مقسم عضو شورای اسلامی شهر به عدم شرکت رقیب برای کشف هزینه‌های تمام شده اجرای پروژه سورتمه اشاره کرد و گفت: ما در این جلسه موافق اجرای سورتمه بودیم و از اعضا خواستار آن بودیم که فرصتی داده شود تا بتوانیم از شرکت طرف قرارداد تخفیفاتی را بگیریم.

همچنین ابوالفضل تجری معتقد بود که شهرداری بدهی‌هایی دارد و برخی از موضوعات مثل معوقات کارکنان و بیمه باقی‌مانده که باید شهرداری به آن رسیدگی کند.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.