1403-05-31 11:46
133
0
91123
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد:

افتتاح ۳۸ پروژه صنعتی در گلستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در هفته دولت ۳۸ واحد صنعتی افتتاح رسمی انجام می‌شود که این واحدها در ۱۱ شهرستان استان مستقر هستند و حجم سرمایه‌گذاری آن ۱.۵۷ همت است.

 به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ درویشعلی حسن‌زاده ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: ۱۳۷ فقره پروانه بهره‌برداری باارزش ۴۰ هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال از هفته دولت قبل تا کنون صادر شده و این پروانه بهره‌برداری ۳ هزار و ۲۱۵ نفر را فراهم می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در حوزه صدور جواز تأسیس و ایجاد سرمایه‌گذاری جدید ۳۹۵ فقره از هفته دولت گذشته تا به امروز صادر شده که حجم سرمایه‌گذاری ۷۶۳ هزار میلیارد ریال است که هشت هزار و ۹۶۰ نفر پیش‌بینی اشتغال این سرمایه‌گذاری است.

حسن‌زاده بیان کرد: در یک سال منتهی به هفته دولت ۳۷ کارگروه تسهیل با ۱۸۱ مصوبه برگزار شده که بیش از ۱۴۰ مصوبه آن اجرایی شده است.

وی افزود: ۶ هزار و ۸۶ نفر اشتغال در یک سال گذشته در بخش صنعت، معدن و تجارت ثبت شده و ۲۴ واحد صنعتی با اشتغال ۲۷۵ نفر و با حجم سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به چرخ تولید برگشتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: در بخش تجارت خارجی نیز حجم صادراتی که از گمرک استان اتفاق افتاده از نظر ارزشی ۳۴۷ میلیون دلار است که رشد ۴۱ درصدی را شاهد هستیم و به لحاظ وزنی نیز ۵۳۹ هزار تن بوده که ۲۹ درصد رشد را در یک سال اخیر شاهد هستیم.

حسن‌زاده تأکید کرد: در حوزه اصناف و بازار نیز در یک سال گذشته ۹ هزار و ۸۷۴ پروانه صدور اولیه انجام شده که ۲۲ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: در حوزه نظارت و بازرسی نیز در یک سال منتهی به هفته دولت ۹۲ هزار و ۲۴۱ فقره بازرسی انجام شده که ۷ هزار و ۴۲ پرونده تخلف ثبت شده که به تعزیرات حکومتی ارسال شده است و ۳ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال ارزش این تخلفات ثبت شده بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان ابراز داشت: در هفته دولت ۳۸ واحد صنعتی افتتاح رسمی انجام می‌شود که این واحدها در ۱۱ شهرستان استان مستقر هستند و حجم سرمایه‌گذاری آن ۱.۵۷ همت است و میزان اشتغالی که این صنایع به وجود می‌آورد ۶۵۰ نفر است.

حسن‌زاده بیان کرد: این واحدهای صنعتی در سه گروه ۳۳ واحد ایجادی و سه واحد راکد هستند که احیاء شدند و دو واحد نیز افزایش میزان تولید و نیروی انسانی داشتند.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.