1403-05-31 11:19
137
0
91121
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان خبر داد:

افزایش 5 برابری بودجه آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: طبق آمار بودجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان از ۱۵ میلیارد تومان در دولت دوازدهم به ۱۰۴ میلیارد تومان رسیده که بیش از پنج برابر شده است.

 به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ حمزه کرایلو صبح امروز در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: طبق آمار بودجه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان از ۱۵ میلیارد تومان در دولت دوازدهم به ۱۰۴ میلیارد تومان رسیده که بیش از پنج برابر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان ادامه داد: امروز بالغ بر ۱۹ گروه هدف را در سطح استان داریم و دولت امسال به بحث گروه سنی ۱۰ به بالا را هدف‌گذاری کرده است و در استان بخشی از این کار را رونمایی کردیم و ساختارهایی جدیدی از آموزش بنای کار قرار گرفته است.

کرایلو یادآور شد: نخستین کارگاه هوش مصنوعی در هفته ملی مهارت در گنبدکاووس رونمایی کردیم که امید داریم در حوزه فناوری‌های نوین و هوش اشیای اقدامات خوبی داشته باشیم.

وی افزود: نگاه سیاست‌گذاران استان را به این سمت هدایت کند تا بتواند گام‌های استواری برداریم و بتوانیم این سیاست‌گذاری‌ها پایدار باشد و در این راستا در تلاش هستیم نخستین مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات استان رونمایی شود و بیش از ۴۰ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری انجام شود.

کرایلو افزود: تا قبل از دولت دوازدهم مراکز آموزش استان ۱۷ مرکز بوده که به ۲۰ مرکز افزایش‌یافته است و فضاهای آموزشی استان از ۲ هزار و ۸۱۶ کارگاه به سه هزار و ۵۹۳ کارگاه افزایش‌یافته است که بتوانیم بخش بزرگی از جامعه هدف را تحت پوشش قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: چهار شاخص مهم در استان وجود داشته است، میزان آموزش ما به‌ازای جمعیت فعال استان ۱۲.۲۸ ساعت بود که از میانگین کشوری عقب بود و در دولت سیزدهم و آغاز دولت چهاردهم به ۱۵.۸۵ ساعت رسید .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان ابراز داشت: سرانه فضای آموزشی نسبت به جمعیت فعال استان گلستان از ۳۶۸ سانتی‌متر به ۳۷۹ سانتی‌متر مربع ارتقای پیدا کرده است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.