1403-05-30 10:39
133
0
91106
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

توسعه پرورش ماهیان خاویاری در گلستان

مدیرکل شیلات گلستان از توسعه پرورش ماهیان خاویاری در گلستان خبر داد و گفت: امسال ایجاد دو مزرعه ۵۰ هکتاری پرورش ماهیان خاویاری در قره‌سو و چاپاقلی آغاز خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ اسماعیل جباری صبح امروز در گفتگو با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که بتوانیم امسال نزدیک به ۴ هزار تن میگو از مجتمع پرورش میگو در گمیشان برداشت کنیم.
مدیرکل شیلات گلستان بابیان اینکه این مجتمع باعث توسعه آبزی‌پروری در سواحل خزر در استان گلستان شده است، افزود: دو مرکز عمل‌آوری میگو با ظرفیت دو هزار تن میگو در سال اخیر به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح این دو مرکز تعداد ۹ مرکز عمل‌آوری میگو در سطح استان داریم.

جباری بیان کرد: باید در سطح استان گلستان ۳۰ هزار تن پرورش آبزی‌پروری داشته باشیم که توانستیم به هدف برنامه‌ریزی شده برسیم و تا به امروز ۷ هزار تن مجوز برای آبزی‌پروری در قفس مجوز صادر کردیم که از نظر اقتصادی برای مردم ما بسیار ارزشمند است.

وی افزود: لایروبی کانال آبرسان میگو از جمله پروژه‌هایی است که پیگیری کردیم، در ستاد بحران به این مسئله و پسروی آب دریای خزر اشاره کردیم و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد و با همکاری قرارگاه خاتم این مهم رقم خورد و توانست مجتمع پرورش میگو را در گمیشان نجات دهد و به واسطه همکاری آنها توانستیم آب مطمئنی برای مجتمع پرورش میگو داشته باشیم.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: یکی از پاکترین مجتمع‌های پرورش میگو در کشور مجتمع پرورش میگو گمیشان است و تا به امروز نیز شاهد بروز بیماری نبودیم و از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر ماه برداشت میگو در سطح استان گلستان آغاز خواهد شد.

جباری یادآور شد: فاز دوم در ۶ هزار هکتار در نظر گرفته شده که کار اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود و واگذاری این مزارعه پرورش با اولویت بومیان منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ مزرعه پرورش خاویار داریم که در دو سال اخیر ۵ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری افزوده شده و به زودی مزرعه پرورش دو هزار تنی ماهیان خاویاری را در منطقه چاپاقلی و قره‌سو آغاز خواهیم کرد که وسعت پرورش این ماهیان خاویاری در مزرعه ۵۰ هزار هکتاری است.

مدیرکل شیلات گلستان از آبگیری ۹۰ درصد ماهیان گرمابی در سطح استان گلستان خبر داد و افزود: تولید و تکثیر ماهیان زینتی یکی دیگر از اتفاقات خوب است که در استان رقم خورده و بیش از ۶ میلیون قطعه در سطح استان در حال پرورش است و درحال پیگیری هستیم که دهکده ماهیان زینتی را در سطح استان با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.