1401-11-09 00:38
309
0
83237
فرماندار گنبدکاووس خبر داد؛

پذیرش دانشجوی پزشکی در بیمارستان‌ گنبدکاووس آغاز شد

فرماندار گنبدکاووس گفت: پذیرش دانشجوی پزشکی در یکی از بیمارستان‌های گنبدکاووس به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی دولت به گلستان آغاز شد.

به گزارش گلستان ما؛ مهدی دهرویه روز شنبه در نشست خبری اظهار کرد: مردم منطقه از سال‌های قبل خواستار تحقق این طرح بودند زیرا معتقدند با پذیرش دانشجوی پزشکی و فعالیت دانشکده علوم پزشکی، روند خدمت‌رسانی بخش درمان در این شهرستان سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: آموزشی‌شدن چهار بیمارستان دولتی گنبدکاووس و در ادامه راه‌اندازی دانشکده پزشکی، مطالبه قدیمی است که تحقق آن کمک زیادی به رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان مرزی می‌کند.

براساس داده های مسوولان شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، این شهرستان با سه نقطه شهری، ۱۷۰ روستا و ۴۱۱ هزار جمعیت، چهار بیمارستان دولتی با ۵۰۱ تخت، ۲ بیمارستان خصوصی با قدمت بالا و ظرفیت ۱۱۱ تخت و یک بیمارستان تامین اجتماعی با ۱۲۵ تخت دارد.

گنبدکاووس ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۱۲ خانه بهداشت، ۱۱ پایگاه اورژانس، ۲۷۴ پزشک عمومی، ۱۹۰ پزشک متخصص، ۱۶ پزشک فوق تخصص، ۱۲۲ دندانپزشک و ۶۲ نفر داروساز، ۲۵ اتاق عمل و ۶۰ تخت "آی سی یو" دارد که از این تعداد پزشک ۱۱۷ نفر آنها دارای "بورد تخصصی" بوده و شرایط تدریس رشته‌های پزشکی را دارند.

فرماندار گنبدکاووس در ادامه بر ضرورت حفاظت از منابع آبی تاکید کرد و گفت : در این راستا ۶ آب‌بندان‌ غیرمجاز حوزه گرگانرود تخریب شد.

دهرویه بیان کرد: بستر گرگانرود در حوزه استحفاظی این شهرستان ۶۸ آب‌بندان دارد که همه آنها باید تخریب شود.

وی خاطرنشان کرد: تقسیم منابع آبی با وجود این آب‌بندان‌های غیرمجاز عادلانه نیست و تلاش داریم ۲۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده پشت این آب‌بندان‌ها برای مصرف بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار گنبدکاووس گفت: سال گذشته محصولات زمین‌های کشاورزی پایین‌دست و حوالی سد وشمگیر، بندرترکمن و گمیشان به واسطه این ذخیره‌سازی غیرمجاز به سرانجام خوبی نرسید.

  • منبع خبر : ایرنا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.