1393-08-24 08:52
6887
5
5798
نقد یک دانشجوی ترکمن بر اظهارات مولوی گرگیج ؛

آقای گرگیج گویا قوائد شریعت خود را از یاد برده اید !

دین اسلام دین ارزشهای بنیادین هرجامعه ای است .ارزشهایی که قویترین نیرو در زندگی بشری است. اکثر قوانین بشری برپایه و اساس دین شکل می گیرند و مبلغان دینی به سبب ارزش و اهمیت دین در میان توده های مردم از جایگاه خاصی برخوردار هستند .

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه ، از صفات یک مبلغ دینی علاوه بر تسلط بر فن بیان ،تسلط بر احساسات ، نظرات شخصی و داشتن تواضع و فروتنی است.

روحانی گرگیج معروف به مولوی گرگیج اخیرا در سخنرانی خود خطاب به علمای اهل سنت ترکمن صحرا الفاظی به دور از شریعت را نسبت داده است. الفاظی که باعث شرم هر مسلمانی است.

گویا مولوی گرگیج از یاد برده است که سالهاست نان و نمک ترکمن ها را می خورده و زمانیکه برای اولین بار به این منطقه آمد همین روحانیون و علمای ترکمن بودند که به گرمی از وی استقبال نمودند . حال نمک می خورد و نمکدان می شکند؟!

چند جمله ای خطاب به آقای مولوی گرگیج

آقای گرگیج گویا قوائد شریعت خود را از یاد برده اید! اگر بر فرض محال قبول کنیم که آخوند های ترکمن همان هایی هستند که شما می گوئید مگر در قرآن نخوانده اید که خداوند فرموده اند حتی به بت های مشرکین نیز اهانت نکنید ؟! حال شما چرا آشکارا به عقاید اهل سنت اهانت می کنید؟!

آقای گرگیج شما یکسال پیش در گردهمایی روحانیون ترکمن در «روستای قره خوجه» شهرستان کلاله خود را شخصیتی بین المللی معرفی کردید و سطح خود را بالاتر از آخوند های ترکمن دانستید و در جایی دیگر نیز بارها  گفته اید ترکمن صحرا را من نگه می دارم. بالفرض مثال  این موضوع درست باشد، شما که داعیه رهبری و دفاع از اهل سنت را دارید چرا به اهل سنت اهانت می کنید؟!

آقای گرگیج روحانی والا مقام! عزاداری وسیله ای برای کسب قدرت و نفوذ در نظام نیست. محبت به اهل بیت و عصمت و طهارت (ع) جزء عقاید اهل سنت است و حتی اگر از مسلمانی پرسیده شود که پدر و مادرت را بیشتر دوست داری یا پیامبر و خاندان وی را باید گفت پیامبر و خاندان وی ، چرا که ما دین خود را مدیون آنها هستیم.

جناب مولوی گرگیج شما وقتی پدر و مادرتان از دنیا می رود برای وی تا مدتها سالگرد می گیرید و در میان ترکمن ها نیز مرسوم است برای زنده نگه داشتن نام پدرو مادر از دنیا رفته خود ، نام وی را بر فرزندان خود می گذارند تا سالها باقی بماند .حال چطور ممکن است امام حسن و امام حسین (ع) که طبق عقاید اهل سنت سرور جوانان بهشت هستند را از یاد ببرند؟! وچطور ممکن است قیام امام حسین (ع) را فراموش کنند؟!

در ثانی تا زمانیکه حقیقت و روح حقیقت زنده است پیام های عاشورا نیز زنده است.

آقای گرگیج لابد شما که اینگونه بر نظام می تازید لابد از عقیده اهل سنت و جماعت نیز بی خبرید! مگر نه اینکه طبق عقیدۀ اهل سنت تا مادامی که کفر و عصیان حکومتی ثابت نشود باید پشت سر آن ایستاد، حتی اگر هم مذهب شما نباشد؟جناب گرگیج روحانیون ترکمن ترسو نیستند بلکه دوست نظام هستند و شما که دوستی با نظام را ترس می دانید و بر این باورید که روحانیون ترکمن دین خود را از دست داده اند ، لابد فکر می کنید با این حرف ها دین خود را حفظ نموده اید؟!

در پایان فقط این را می گویم جناب مولوی گرگیج شما مانند نوجوان ۱۵ ساله ای که فکر می کند در مرکز امور است و باید در مورد هر چیزی نظر بدهد ، دچار غرور کاذب شد ه اید و بهتر است بجای این حرف ها به فکر شخصیت بین المللی و شبکه های ماهواره ای خود باشید وبا این حرف ها بذر تفرقه میان مسلمانان نپاشید.

نقدی به قلم محسن بوستانی دانشجوی ترکمن

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

سخنان مولوی گرگیج را قبول ندارم / ارادت اهل سنت به اهل بیت پیامبر(ص) کمتر از تشیع نیست

عزاداری برای امام حسین(ع) بر اساس موازین شرعی و فقهی اهل سنت است / سخن هر کس که خلاف این عقیده باشد از دیدگاه اهل سنت مردود است

مولوی گرگیج نظر خودش را بیان کرده / نباید حادثه کربلا را فقط یک اتفاق ساده دانست / ما اهل سنت پیرو امام حسین(ع) هستیم

اظهارات علمای اهل سنت گلستان در خصوص عزاداری برای امام حسین(ع)

ما به هیچ عنوان سخنان مولوی گرگیج را تایید نمی کنیم / اهل سنت مشکلی با برگزاری عزاداری امام حسین(ع) ندارند

گرگیچ اعتقادات خود را در قالب اهل سنت بیان کرده / عزاداری اهل سنت اعتقادی است و پشت پرده سیاسی ندارد

اظهارات گرگیچ نوعی افراط در خصوص اهل سنت است / اهل سنت امام حسین(ع) را قلبی و اعتقادی دوست دارند

اظهارات گرگیج ریشه در وهابیت دارد / ارادت اهل سنت به اهل بیت(ع) قلبی و عمیق است

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رنگرز

تا حدي كه من روي طوايف تركمن كار دقيق كردم فاميلي بوستاني در بين تركمن ها نديدماگه مستعار است لااقل يه جوري فاميلي را انتخاب كنبد كه مردم هم باورشان بشود.

0
0
پاسخ
1393-08-24 09:23
زیبا

نمیدونم این دوستمون با چه نیتی این کامنت رو گذاشتن ولی تا جائیکه من میدونم خیلی از ترکمن ها بخاطر تلفظ سخت فامیلشون ٰ برای غیر ترکمن ها و یا معانی خاصی که معادل فارسی دقیقی نمیشه براش پیدا کرد فامیلشون رو عوض کردن.پیشنهاد میکنم در این مورد هم کار دقیق انجام بدید اطلاعاتتون بیشتر بشه

0
0
پاسخ
1393-08-24 10:26
محسن بوستانی

سلام برادر یا خواهر عزیز من از طایفه آتابای هستم و این نام مستعار من است ، چون نمی خواستم اسم واقعی من رسانه ای شود. بهتر است به اصل موضع توجه کنید نه حاشیه هایی که اصلا اهمیتی ندارد.

0
0
پاسخ
1393-08-24 10:59
اوقچی

. با توجه به نوع ساختار اجتماعی ترکمنها چنین فامیلی وجود داشت حتما مشخص می شد. اکثر ماها فامیل های تغییر یافته را می دانیم اما کسی تا به حال بوستانی نشنیده بود. و هر کسی سوال کردیم نشناخت!

0
0
پاسخ
1393-08-24 11:03
یاسین

خداوند در سوره تکویر آیه 8 و 9 برای دختران زنده به گور شده مشرکان عزاداری می کند . وهابیون گفتند دور حرم گشتن گناه است در حالیکه خودشان سالها این کار را انجام میدهند و در طواف دور قبر حضرت اسماعیل و مادرش هاجر می چرخند .مولوی گرگیج باید از خود و ملت و خداوند و ائمه و پیامبر خجالت بکشدمولوی گرگیچ مانند مولوی خیرشاهی یک شخصیت سیاسی است .

0
0
پاسخ
1393-08-24 11:05

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.