1398-07-25 10:47
4476
0
65934

بررسی آخرین آرایش انتخاباتی حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا

انتخابات مجلس در مرکز استان گلستان به دلیل تمرکز مراکز سیاسی و اقتصادی و تجمیع اصحاب قدرت ، ثروت و رسانه زودتر از سایر شهرها شروع شده است.

به گزارش گلستان ما ؛ انتخابات مجلس در مرکز استان گلستان به دلیل تمرکز مراکز سیاسی و اقتصادی و تجمیع اصحاب قدرت ، ثروت و رسانه زودتر از سایر شهرها شروع شده است.

 

با انتخاب اعضای هیات بازرسی بر انتخابات توسط وزارت کشور و هیات نظارت بر انتخابات توسط شورای نگهبان، حال دیگر باید بازی انتخابات را جدی گرفت.

 

الف - اصلاح طلبان : در این جبهه نیروهای مطرحی اعلام حضور کرده اند نظیر شیخ اسماعیل اسلامی معروف به شیخ اصلاحات ، سعید قندهاری فرزند نماینده فقید ، احسان مکتبی روزنامه نگار ، علی اصغر احمدی استاندار اسبق ، علی اصغر طهماسبی معاون سابق استاندار ، محمود ربیعی رییس حزب کارگزاران و معاون سابق استاندار ، نبی هزارجریبی و نورمحمد تربتی نژاد دو نماینده فعلی و البته برخی ها نیز احتمال دادند شاید حجت الاسلام سید مجتبی نورمفیدی هم وارد گود انتخابات بشود.

 

اما به نظر می رسد نفر اصلی این گروه با توجه به انتخاب مهدی بهزادیان به عنوان رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ، محمود ربیعی باشد ، ربیعی نشان دادن اگر تایید شود رای خوبی دارد، او در مقایسه با سایر اصلاح طلبان «تندروی عملی» کمتری از خود نشان داده و کسی بود که با شروع فتنه ۸۸ ستادهای میرحسین موسوی را در گلستان تعطیل کرد.

 

اتحادیه انجمن های اسلامی دیگر گروه معروف اصلاح طلب و موثر در انتخابات، همچنان امیدوار به تاثیرگذاری خون شهدای یاک ۴۰ در انتخابات است و اعتقاد دارد این امامزاده همچنان شفا می دهد ،  برای شورای مرکزی اتحادیه و دبیر خودخوانده تخصص و کاردانی مهم نیست ، آنها أین دوره قطعا روی سعید قندهاری برنامه دارند .

 

ب - اصولگرایان : به نظر شمرده تر و پشت پرده دارند فعالیتهای خود را پیش می برند ، در این جبهه غلامرضا منتظری و رمضانعلی سنگدوینی با جدا کردن خود از بدنه سیاسی اصولگرا و رفتن در لایه های جامعه ، توانسته اند رویکرد های مردمی ، مستقل ، عملگرا و صداقت پیشگی را به دل مردم ببرند ، کالاهایی که در انتخابات خریدار بیشتری دارند.

 

سعید بیرقدار ، صاحب حجتی ، مصیب عباسی، سید قربان سیاه بالایی و محمد احمری نیز نام شان برده می شود و هر کدام به تناوب در فضای مجازی حضور داشته و‌در بین مردم نیز پایگاه رای دارند.

 

ج - سیستانیها : سیستانی ها در این دوره کار سختی دارند ، آنها اگر چه در گذشته شاید چهره های معروف کم داشتند اما حالا با تکثر نخبگان خود مواجه شده و کار آنها برای رسیدن به یک نفر خیلی سخت شده است .

 

امیر منصور خمری چهره معروف سیستانی هاست که سالها فرمانده لشکر ۳۰ و رده های مختلف ارتش بوده که در خود سیستانی ها و حتی فارس ها طرفداران زیادی دارد ، قدسیه آب شناس هم همین طور اما نباید او با رای دو دوره پیش خودش را دلخوش کند ، آن رای شرایط خودش را داشت ، او با بریدن از جبهه اصولگرا در دوره قبل حالا کار سخت تری دارد .

 

دکتر عبدالحسین ناصری نماینده اسبق نیز گویا در حال فعالیت انتخاباتی است و چند کار خوب وی در زمان نمایندگی باعث شده تا برخی ها حضور او را مغتنم بشمارند.

 

د- ترکمنها : در بین ترکمن ها شاید باید منتظر نخبه ترکمن صحرا دکتر منصور گرکز باشیم هر چند نمی شود به این راحتی از چهره تمام نشدنی آق قلا و ترکمن ها یعنی عبدالغفور امامزاده سید گذشت .

 

همچنین اگر فرهاد توماج به میدان بیاید با توجه به رای خوبی که در میان فارس ها و شهر گرگان دارد معادلات را بهم خواهد زد و بگوییم از سعید یلقی که مدعی شده طرفداران زیادی در بین جوانان دارد ، همچنین عبدالغفار رادمهر که دوره قبل در لیست امید رای قابل توجهی داشت با درخواستی هایی برای حضور در میدان سیاست مواجه شده است .

 

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.