1402-12-23 07:20
296
0
89157
یادداشت؛

چگونگی امتحان مسئولان در پسا پیروزی ملت

علی منصوری در یادداشتی نوشت: مردم به وظیفه خود عمل کردند حالا نوبت مسئولان است تا وارد میدان شده و مشکلات را با همت شبانه‌روزی خود از سر راه بردارند و سفره معیشتی مردم روز به به روز کوچک و کوچکتر نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، امتحان بزرگ ملت با پیروزی در انتخابات رقم خورد و اینک نوبت مسئولان است، رهبر معظم انقلاب در باب انتخابات‌های گذشته عنوان فرمودند: از ملّت ایران به خاطر حضورشان در پای صندوق‌های رأی تشکّر کنم. ملّت ایران با این حضور، هم یک وظیفهٔ اجتماعی و تمدّنی را انجام دادند، هم یک جهاد انجام دادند.»

ملت ایران اسلامی با وجود فضاسازی منفی و پر حجم دستگاه‌های تبلیغاتی دشمنان انقلاب با مشارکت، بیش از ۴۱ درصد در انتخابات سیلی محکمی بر دهن یاوه گویانه دشمن کوبیدند و بار دیگر ثابت کردند تبلیغات و سیاه‌نمایی‌های دشمن راه به جایی نخواهد برد.

انتخاب ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حماسه عظیم ملت در گستره سیاسی جهانی را رقم زد و مردم عزت و سربلندی آفریدند و ثابت کردند که ملت ایران سر زنده است و فریب دشمنان قسم خورده را نخواهد خورد. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نشانی از بصیرت و آگاهی ملتی است که به فرموده امام خمینی رحمه ا… علیه «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله - صلی‌الله علیه و آله - و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی - صلوات الله و سلامه علیهم - هستند».

درود خدا بر مردمی که مشکلات را می‌دیدند، اما پشت نظام اسلامی خود ایستادند سختی معیشت را دیدند اما با یاد شهدای‌شان حماسه غیرت آفریدند.

مردم به وظیفه خود عمل کردند حالا نوبت مسئولان است تا وارد میدان شده و مشکلات را با همت شبانه‌روزی خود از سر راه بردارند و سفره معیشتی مردم روز به به روز کوچک و کوچکتر نشود و وکلای ملت هم باید شبانه‌روز برنامه‌ریزی کنند، قانون‌گذاری کنند و نظارت‌های گسترده‌ای داشته باشند و سر اختاپوس رانت‌خواری و اربابان اقتصادی که هر روز به بهانه‌ای با افزایش قیمت ماراتون اقتصادی را بدست گرفته و در مقابل عدالت‌خواهی پوزخند می‌زند و قوانین را به باد تمسخر می‌گیرند.

اگر بخواهیم صادقانه به آن بخش از مردمی که به پای صندوق رای نیامدند داشته باشیم، علت اصلی را علاوه بر شکاف‌های اقتصادی، کم‌توجهی مسئولان فرهنگی به زیرساخت‌های فرهنگی موجود دانست. هجمه فرهنگی دشمن را نادیده انگاشتند؛ مردم انتظار دارند علاوه بر برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی توسط نهادهای مسئول؛ گام‌های اساسی در رفع مشکلات میشتی و زیرساخت‌های فرهنگی بر دارند.

مقام معظم رهبری در هفته دولت ۱۴۰۲ فرمودند: «مشکلات معیشتی الان در مردم وجود دارد گرانی هست، بخصوص در بخشی از مواد غذائی گرانی‌های زیادی هست یا در مسکن گرانی‌های زیادی هست و اینها مسائل روزمرّهٔ مردم است، مردم اینها را می‌بینند …. . یعنی اینها غباری می‌شود که جلوی کارهای اساسی را می‌گیرد؛ یک فکر جدّی و عاجلی باید روی این مسئله بشود و در موضوع فرهنگی می‌فرمایند: هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می‌بینیم. دستگاه‌های مسئول حکومتی در این‌باره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد».

اگر در دهه‌های گذشته راهبرد نادرستی برای مسئله فرهنگی و کاهش تورم وجود داشته و چهره سیاسی دولت، قالب بر تدبیر اجرایی سالم بوده است اما در دولت مردمی پذیرش شکاف بیشتر طبقاتی به سبب تورم اقتصادی و ولنگاری فرهنگی نه زیبنده است و نه پذیرفتنی است.

بنابراین لازم است به فرمایش حضرت آقا تحول مشهودی برای کاستن مشکللات اقتصادی و اجرای عدالت اجتماعی و پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی برداشته شود. امام راحل فرمودند این زاغه‌نشینان ولی‌نعمت ما هستند.

مستضعفینی که اعتماد و اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی دارند و در تمامی مقاطع حساس و حوادث اجتماعی و سیاسی در صحنه حضور مومنانه دارند و برخلاف مرفهین بی‌درد وطن‌فروش خارج‌نشین که با شعار زز… بدنبال ترویج فرهنگ غربی و فروپاشی فرهنگ اسلامی و براندازی‌اند؛ هرگز تمایلی به کنش سیاسی ندارند.

اما نکته قابل تامل روند فشار معیشتی برای اقشار کم‌درآمد جامعه رشد فرهنگ برهنگی است لذا برای تغییر شرایط موجود راهی جز تغییر ریل‌گذاری انقلابی برای فراهم کردن شرایط مناسب اقتصادی و فرهنگی نداریم.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.