1394-05-15 15:26
4604
0
18574

عکس/ کشف خرچنگ توسط ناسا از مریخ

دوستداران فضا در سراسر جهان فعالیت سفینه فضایی «کریوسیتی» را که ناسا به کره مریخ فرستاده با شعف دنبال می کنند. این سفینه هر از چندی با ارسال عکس‌هایی به ایستگاه زمینی بینندگان را دچار حیرت و شگفتی می‌کند.

به گزارش گلستان ما ، العربیه گزارش داد؛ آخرین عکسی که این سفینه در ماه جولای گذشته ارسال کرده به بحثی داغ در میان گروه "سفری به سطح مریخ" در فیس‌بوک (Journey to the Surface of the Mars) دامن زد.در این عکس که عدسی دوربین سفینه کریوسیتی آن را در میان صخره‌های مریخ یافته، سنگواره‌ موجودی مشاهده می‌شود که کاملا به خرچنگ دریایی، از موجودات کره زمین شباهت دارد.

ظهور خرچنگ در عکس سفینه ناسا از مریخ

 

کاربران عضو این گروه فیس‌بوکی نظرات بسیاری در این باره نوشته اند از جمله یکی از آنان معتقد است که :"این عکس واقعا منحصر به فرد است، اما ناسا هرگز حقیت را درباره مریخ نخواهد گفت."این نخستین بار نیست که عکس‌های ارسالی از کره سرخ‌فام منظومه شمسی در شبکه‌های اجتماعی و حتی برای دانشمندان امور فضایی جنجال برانگیز می‌شود. در ماه جولای گذشته سفینه کریوسیتی صخره‌ای را یافت که با صخره‌های پیشتر یافته شده متفاوت بود، زیرا احتمال داده شده که این صخره محتوی مواد آلی دال بر وجود حیات در مریخ باشد.

ظهور خرچنگ در عکس سفینه ناسا از مریخ

سازمان ناسا در این باره اعلام کرد که این صخره "از نوع سنگ سخت با درصد بالایی از سیلیکا یعنی ترکیبی از اکسیژن و سیلیکون است که معمولا بر روی کره زمین یافت می‌شود.سیلیس (SiO2)، سیلیکا یا اکسید سیلیسیم بیش از هر اکسید دیگری در پوسته زمین یافت می شود. عنصر سیلیسیم به صورت آزاد در طبیعت وجود ندارد. سیلیس می تواند در ترکیب با اکسیدهای دیگر مانند سیلیکات ها و یا به صورت آزاد وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.