1393-07-02 10:34
1440
0
3284

رقیب "مارمولک" ساخته شد/ تله فیلم طنز "دو شارلاتان" وارد بازار میشود

تهیه کننده تله فیلم طنز (( دو شارلاتان )) گفت: برخی از افراد منحرف در عرصه سینما حضور پیدا کرده اند که هیچ پیشینه تخصصی نداشته و متاسفانه به دلیل عدم وجود آرمان هماهنگ با فرهنگ ایرانی اسلامی ، سعی در منحرف کردن قطار فرهنگ از مسیر اصلی خودش را دارند که ان شا الله با درایت اهالی فرهنگ و مردم بصیر ایران عزیز به این هدف شومشان نخواهند رسید .

به گزارش گلستان ما ، حجت الاسلام عباس روزمه در گفت و گو با لنگرنیوز در خصوص تولید تله فیلم طنز دو شارلاتان گفت: با توجه  به توصیه های مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی ، بر آن شدیم تا بتوانیم در این عرصه به امر معظم له لبیک گفته و  نقشی ولو اندک ایفا کنیم.

در ادامه تهیه کننده تله فیلم طنز (( دو شارلاتان )) بیان  کرد : این فیلم همزمان با نامگذاری سال فرهنگ و اقتصاد توسط رهبر معظم انقلاب در فروردین ماه 93 کلید زده شد و در طی 10 روز کاری  فیلم برداری به اتمام رسید البته یک سری مشکلات در روند ارائه فیلم به بازار ، وجود امد که به لطف خداوند و عنایت اهل بیت علیهم السلام تا حدودی مشکلات حل شد و ان شاالله نیمه اول مهر ، عرضه فیلم اغاز می شود ، در این جا لازم است از مسئول محترم مؤسسه ریز موج آقای طاهری و برادران عزیزم آقای الموتی و به نحو ویژه از اقای پیراینده تشکر و قدر دانی کنم.

 
2
 
وی افزود : نویسنده فیلم خانم فرناز امینی از نویسندگان جوان و توانمند کشورهستند که کارهای فاخری هم در رزومه کاری خود دارند و اقای جوانشیر  رستمی ، کارگردان بودند و با وجود اینکه کار اول ایشان بود ولی توانستند در این مورد موفق باشند.
 
روزمه با بیان اینکه هدف ما از تولید این تله فیلم ، بیان معضلاتی بود که در روند ورود به حوزه سینما و تولید فیلم وجود دارد گفت : متاسفانه در فضای سینمای کشور برخی وارد می شوند که فقط سینما را با دید اقتصاد میبینند و غالبا آرمان مقدس و انگیزه قابل تحسینی هم وجود ندارد و در ادامه هم نگرش و نحوه برخوردشان با این وادی مقدس فرهنگی ، مشکل ساز می شوند.
 
روزمه گفت : البته منکر این نیستم که در دنیای امروز ما ، سینما  به صنعتی پر طرفدار و بعضا سود آور تبدیل شده ولی هنرمندان و اهالی سینما به هیچ وجه نباید اجازه دهند آرمان ها و و اهداف مقدسشان که همان فرهنگ سازی و مقابله با ضد فرهنگ ها و ارزش های ایرانی و اسلامی است دستخوش هوس بازی مغرضان و سود جویان و نااهلان قرار گیرد ،  
 
تهیه کننده طنز دو شارلاتان ادامه داد : سعی کردیم در این فیلم آنچه که توسط غیر اهالی سینما به سینما وارد شده و موجب آسیب به سینمای کشور گردیده را در حد بضاعت اندکمان  به نقد بکشیم . به عنوان نمونه دلالی و یا اخذ وجه ازعلاقه مندان به بازیگری جهت حضور در پلانی یا سکانسی و یا سوء استفاده های گوناگون از افراد متعدد و عاشق بازیگری و یا ضربه سارقان فرهنگی به ریشه این صنعت مدرن و …. را به نمایش بگذاریم و تلاش کردیم گفتگوهای تاثیر گذاری را که توسط بازیگران با سابقه و موجه در فیلم صورت می پذیرد به نحو هدفمند در راستای تطهیر فضای سینما و دگر گونی در اندیشه مخاطبین ایجاد کنیم ، تا کسانی که تب بازیگری یا حضور در این عرصه دارند  معقولانه تر و منطقی تر به قضایا نگاه کنند ، قبول کنیم وقتی سطح آگاهی مخاطبین سینما بالا رفت قطعا فضایی برای حضور دزدان فرهنگ و اندیشه نخواهد بود و عملا ناتوی فرهنگی شکست خورده و خود به خود فضا تغییر خواهد کرد .
 
عباس روزمه افزود : برخی از افراد منحرف در عرصه سینما حضور پیدا کرده اند که هیچ پیشینه تخصصی نداشته  و متاسفانه به دلیل عدم وجود آرمان هماهنگ با فرهنگ ایرانی اسلامی ، سعی در منحرف کردن قطار فرهنگ از مسیر اصلی خودش را دارند که ان شا الله با درایت اهالی فرهنگ و مردم بصیر ایران عزیز به این هدف شومشان نخواهند رسید .
 
وی تصریح کرد : اگر سینما در دست سینماگران متخصص ،  متعهد و در یک کلام اهلش باشد به نظر میرسد که تاثیر گذاری  کارها بیشتر می شود و روز به روز شاهد حفظ و شکوفایی  ارزشهای ملی و دینی خواهیم بود ، باید قبول کنیم وسائل تبلیغی گسترده تر شده و تبلیغ معارف  دینی و فرهنگی باید به سبک نوین و کار آمد تر امروزی هم صورت پذیرد که سینما یکی از مهمترین آنهاست و غفلت بنده و امثال بنده از این تریبون مهم موجب خسارت و عقب افتادن و در نهایت شکست  ما در جنگ نرم خواهد شد.
 
3
 تهیه کننده طنز دو شارلاتان ادامه داد : متاسفانه نگاه تجارت گونه ی صرف به این مقوله آسیب های جبران ناپذیری به فرهنگ زده که لازم است مسئولین امر فکری به حال زار تولیدات نمایند. البته باز عرض میکنم بحث برگردان مالی و سود آوری حتما باید در تولیدات لحاظ بشود و یقینا باید فیلم نامه ها  توجیه اقتصادی داشته باشند منتهی آنچه مضر است  نگاه اقتصادی محض است ، سؤال من از  اهالی محترم هنر و فرهنگ این است که  بفرمایید فرق فرهنگ با اقتصاد  چیست و در کجا نمود و ظهور پیدا می کند؟ به نظر این کمترین در همین جاست.
 
روزمه با بیان اینکه این فیلم در واقع پاسخی به فیلم مارمولک است، افزود : در مباحث فرهنگی علاوه بر توجیه اقتصادی حتما باید متعهدانه نسبت به انتقال ارزشها و اصلاح ساختارها و مبارزه با ناهنجاری ها و فرهنگ سازی توجه ویژه داشت ، ومحصولی که عاری از این خصائص باشد یک دستاورد فرهنگی نیست بلکه یک کالای بنجل تجاری با لگوی فرهنگی است که به هر حال اثر تخریبی جبران ناپذیری خواهد داشت .
 
حجت الاسلام و المسلمین عباس روزمه تصریح کرد : از آنجا که مصنوعات بشری عاری از خطا و نقص و اشتباه  نیست با شهامت تمام اعلام می کنم قطعا در فیلم ساخته شده ما از دید نافذ اهل دقت ، مسلما نقایص فنی وجود دارد که منتقدین بزرگوار میتوانند فیلم را نقد کنند و ما هم با کمال میل پذیرا بوده و استقبال می کنیم ، و امیدوارم که در ادامه فعالیت در سینمای کشور بتوانیم نقایص و کاستی ها را برطرف و تولیداتی در تراز مردم شریف ایران و سینمای اسلامی آن داشته باشیم .
 
1 عباس روزمه در توضیح کوتاهی از داستان فیلم دوشارلاتان گفت : دو نفر ( آرش میر احمدی و یزدان فتوحی ) که سارق فرهنگی هستند( یعنی از فیلم های تولید شده به نحو غیر قانونی کپی کرده ، تکثیر نموده و انها را به فروش میرسانند) وشدیدا  عاشق بازیگری ، از دست پلیس فرار می کنند و در هنگام فرار از قضا وارد یک دفتر سینمایی ( امیر غفار منش ) میشودو بعد از یک سری اتفاق کارگردانی یک کار مهم سینمایی به دست آنان سپرده میشود  و داستان اصلی از همین جا اغاز شده که امیدوارم مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد و به فضل الهی و در حد توان موجب تغییر دیدگاه و نگرش جوانان جویای شهرت و نام و عاشقان سرمست و سینه چاک  بازیگری که به هر وسیله ای جهت نیل به هدفشان ،  متوسل می شوند ، گردد .
 
 در پایان وی افزود : ارش میراحمدی ، یزدان فتوحی ، مهران رجبی ، امیر غفارمنش ، فریبا نادری ، مهدی امینی خواه ،افشین سنگ چاپ ،  زهره  صفوی ، اصانلو ، ساقی زینتی ، مبین رستگار و علی مقدم  از جمله بازیگران تله فیلم طنز دو شارلاتان  هستند.
 
لازم به ذکر است حجت الاسلام عباس روزمه در سابقه کاری خود جانشینی تهیه کننده فیلم شهید طیب  و مهمان ویژه و جایگاه کارشناس مشاور این دو فیلم نامه را دارد ، ایشان سابقه فرهنگی قابل توجهی داشته و از کارشناسان مذهبی و اجتماعی رسانه ملی می باشند و علی رقم اینکه حدود هشت ماه از حضورشان در تلویزیون می گذرد ولی پرداختن به مباحث روز و نحوه بیان و صراحت و شجاعت ایشان در طرح مسائل موجب گردیده از میان جوانان و نوجوانان طرفداران زیادی را به خود جلب  و جذب نماید.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.