1401-07-02 08:05
249
0
81652
سرخط مهمترین اخبار 30شهریور؛

گلستان در روزی که گذشت

عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را در گلستان ما بخوانید.

به گزارش گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را در گلستان ما بخوانید.

اتفاقات روزهای اخیر اعتراض نیست، اغتشاش و آشوب است

فارس نوشت:  امام جمعه گرگان با بیان اینکه، اتفاقات این چند روز اخیر اعتراض و انتقاد نیست بلکه اغتشاش و آشوب است و گفت: این مسائلی که این روزها در خیابان دیده شد اعتراض نیست چون در اعتراض انسان حرفش را می‌زند و این اشکال ندارد و کسی با آن مخالف نیست اما اتفاقات دیده شده هیچ ردی از اعتراض نداشت و آتش زدن خودرو، بانک و دستبرد به مغازه‌ها، خارج از مسئله اعتراض است و حکایت از مسائل پشت پرده دارد.

 آیت الله سید کاظم نور مفیدی در خطبه های امروز نماز جمعه گرگان اظهار کرد: سازمان ملل محلی برای طرح موضوعات جهانی و موضوعات مرتبط با تمام کشورها است.

وی ادامه داد: حضور رییس جمهور در سازمان ملل ضمن اینکه فرصتی برای طرح مسائل ایران است، فرصتی برای توسعه روابط بین‌الملل با کشورها در نشست‌های حاشیه‌ای است.

امام جمعه گرگان بیان کرد: بیان مستقیم مسائل مربوط با ایران توسط رییس جمهور به صورت مستقیم، محلی برای بیان بدون سانسور مباحث ایران است و فرصت وارونه جلوه دادن اتفاقات ایران توسط رسانه‌ها از بین می‌رود.

نورمفیدی به حادثه فوت خانم مهسا امینی اشاره کرد و گفت: همه از این اتفاق متاثر شده و ناراحتیم و آنچه ما می‌خواهیم این است که این موضوع دقیق و شفاف بررسی شود و اگر قصوری و اشکالی در کار بوده بررسی شود و در معرض افکار عمومی قرار گیرد تا دیگران نتوانند مسائل ما را به سوی مسائل انحرافی ببرند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه، اتفاقات این چند روز اخیر اعتراض و انتقاد نیست بلکه اغتشاش و آشوب است و گفت: این مسائلی که این روزها در خیابان دیده شد اعتراض نیست چون در اعتراض انسان حرفش را می‌زند و این اشکال ندارد و کسی با آن مخالف نیست اما اتفاقات دیده شده هیچ ردی از اعتراض نداشت و آتش زدن خودرو، بانک و دستبرد به مغازه‌ها، خارج از مسئله اعتراض است و حکایت از مسائل پشت پرده دارد.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: امروز ۲۶۰ شبکه در دنیا به زبان فارسی برنامه‌سازی می‌کنند و دائما به فکر تخریب انقلاب اسلامی هستند.

نورمفیدی به عملکرد برخی رسانه‌های خارج از کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه این شبکه‌ها با تشویق جوانان به ایجاد آشوب و تخریب، به دنبال از بین بردن نظم و امنیت هستند.

وی افزود: این اقدامات بوی توطئه می‌‌دهد و توصیه می‌کنیم جوانان عزیزمان وارد این ماجرا نشوند چون این عملکرد اعتراض نیست و آشوب و بهم ریختن کشور است و تاکید ما به فرزندان عزیزمان این است که در این مسائل ورود پیدا نکنند و با آنهایی که عامل اصلی هستند برخورد شود.

روزانه ۷۰۰ الی ۸۰۰ تن کود وارد گلستان می‌شود/ کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پتاسه و فسفاته

ایسنا نوشت: سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ الی ۸۰۰ تن کود وارد استان گلستان می‌شود، گفت: برای تمین و توزیع کود در گلستان نگرانی وجود ندارد.

 از برنامه‌ریزی برای تولید ۴۰۰ تن بذر تریتیکاله در استان گلستان خبر داد و گفت: این گیاه در تامین گیاهان علوفه ای مهم است، مشکل ما در بخش دام تامین علوفه است و با توجه به اینکه خرید تضمینی گیاه تریتیکاله بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ تومان است کشاورزان می‌توانند نسبت به کشت این محصول اقدام کنند.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از فعالیت یک دفتر مرکزی و پنج انبار زیر نظر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته های سهمیه ما در انواع کودها ۱۶۴ هزار و ۸۰۰ بوده که این‌ میزان امسال به ۱۹۲ هزار و ۳۰۰ تن رسیده که ۱۲۲ هزار تن از آن کودهای ازته، ۴۶ هزار و ۸۰۰‌ تن کودهای فسفاته و ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن کودهای ازته است.

ضیایی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه ۷۰۰ الی ۸۰۰ تن کود از مبادی مختلف وارد گلستان می شود، افزود: جذب کود از حداکثر مبادی‌های ورودی در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون در این بخش مشکلی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با توجه به افزایش قیمت کودهای ازته و فسفاته، کشاورزان کمتر از این کودها استفاده کردند به همین علت اراضی کشاورزی آنها با کاهش عملکرد همراه شد، تصریح کرد: کود از مبادی داخلی و خارجی وارد کشور می شود که سه سامانه حمل و نقل، پهنه بندی و سامانه پایش برای تهیه و توزیع کود در نظر گرفته شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۵۲۳ تن معادل ۲۷ درصد کود فسفاته، ۸ هزار و ۵۲۱ تن کود پتاسه معادل ۳۸ درصد، ۶۰ هزار و ۶۴۵ تن کود ازته معادل ۵۰ درصد تامین شده که با توجه به کاهش قیمت حدود ۴۵ الی ۵۰ درصدی کود پتاسه و فسفاته تامین کود نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

جوانان از حضور در آشوب‌ها فاصله بگیرند / دشمن به دنبال کشته‌سازی در اغتشاشات است

ایرنا نوشت:  استاندار گلستان با تاکید بر برخورد قاطع، بدون اغماض و سخت با هنجارشکنان روزهای اخیر به جوانان توصیه کرد از حضور در آشوب‌ها فاصله بگیرند و حساب خود را از اغتشاش‌گران جدا کنند.

علی‌محمد زنگانه شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق اعلام و هماهنگی با دستگاه قضایی، برخورد شدید در انتظار صحنه گردان‌های اغتشاشات اخیر است و اجازه نمی دهیم امنیت و آرامش مردم به هیچ بهانه‌ای تهدید شود.

وی با اشاره به ضرورت تفکیک صحنه گردان‌ها و هدایت‌گران اغتشاشات اخیر از نوجوانان حاضر در این وقایع تاکید کرد: نیروهای امنیتی انتظامی و نظامی گلستان علاوه بر حفظ خویشتنداری با افرادی که صحنه‌گردان این وقایع هستند بدون اغماض برخورد می کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: رصد اتفاقات اخیر بیانگر آن است که برخی از هدایت‌گران این اغتشاشات با عوامل بیگانه در آنسوی مرزها در ارتباط هستند.

زنگانه با توصیه به خانواده ها برای مراقبت بیشتر از فرزندان و جلوگیری از حضور در این تجمعات غیرقانونی تاکید کرد: دشمن به دنبال کشته‌سازی از میان حاضران در این اغتشاشات است.

وی ادامه داد: حساب کسانی که اعتراض دارند با اغتشاش‌گران جدا است و معترضین نباید به جمع آشوبگران بپیوندند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.