1403-05-29 09:01
176
0
91093
گلستان ما گزارش می‌دهد؛

مسجد هسته اصلی مقاومت در جهان اسلام

گرچه دشمنان اسلام در تلاش هستند که نقش محوری مسجد را در تربیت نسل متدین و انقلابی تغییر دهند؛ اما کماکان مسجد در بین مسلمانان جایگاه و اهمیت بالایی دارد و این مسئله نشان از شکست برنامه‌های دشمنان اسلام است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ گرچه در فضای مجازی القا می‌کنند که استقبال جوانان از مساجد کاهش‌یافته و یا اینکه برنامه دشمن باعث شده که مسجد از رونق بیفتد؛ اما در بزنگاه‌ها و میادین دفاع از اسلام و انقلاب چیزی که به چشم می‌آید نسل بیدار و آگاه و تربیت‌یافته از مسجد است که به‌خوبی سره از ناسره تشخیص می‌دهد.
 دشمن باوجوداینکه بارها تلاش کرده تا نقش مسجد را به‌عنوان هسته اصلی مقاومت در جهان اسلام کم‌رنگ کند؛ اما حملات به مساجد و یا اقدامات تروریستی در این مکان‌های مذهبی سندی برای شکست و استیصال دشمنان از برنامه‌های خود در این زمینه است.
 در تقویم جمهوری اسلامی ایران سی و یکم مرداد برابر با ۲۱ اوت سالروز آتش‌زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی به‌عنوان روز مسجد نام‌گذاری شده تا به‌درستی نشان دهد که دشمنان مسجد و اسلام چه کسانی هستند.
 گرچه با ایجاد گروه‌های تکفیری و شائبه صهیونیست‌ها تلاش کردند که مسلمانان را به جان هم بیندازند و محوریت را از کانون تربیت ساز مسجد بگیرند؛ اما تبیین این روز و توجه به چنین مناسبتی همراه با اجلاس‌های گوناگون باعث شده که روز مسجد در دیگر کشورها نیز موردتوجه قرار گیرد.
 حجت‌الاسلام دلبری در این باره گفت: مسجد، محل اتصال مکتب روح‌الله به مکتب رسول‌الله است و پیامبر خدا (ص) وقتی به مدینه تشریف آوردند مسجد بنا کردند و مسجد را مرکز مکتب نبوی، حضرت با مردم در مسجد مواجهه داشتند و راهبری اجتماعی و سیاسی خود را در مسجد انجام می‌دادند.
 امام‌جمعه کردکوی ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام در مسجد مشکلات خانوادگی را حل‌وفصل می‌کرد و علم و معرفت را در مسجد به مردم آموزش می‌دادند و زندگی حضرت وقف کار با مردم بود با محوریت مسجد بود.
 دلبری یادآور شد: امام (ره) مبتنی بر محوریت مسجد انقلاب کرد و مسجد را فعال‌تر کرد و آن‌ها را سنگر اعلام کرد حالا سربازان حضرت روح‌الله در مساجد خود صاحب مکتب شدند هر کدام از آن‌ها نیازهای روز انقلاب و نظام را می‌شناسند و پاسخی در خور و فعال ارائه می‌کنند.
 وی افزود: این تربیت‌یافتگان مسجد امروز کارهای روی زمین‌مانده نظام را به دوش می‌گیرند، گمنام که در مساجد فعالیت دارند نهضت امام (ره) را به‌پیش می‌برند و از امور معنوی و عبادی تا کارهای خدماتی و امنیتی را انجام می‌دهند.
 امام‌جمعه کردکوی خاطرنشان کرد: فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی طبق فرمایش حضرت امام رحمت‌الله علیه تربیت این جوان‌هاست که مهم‌ترین محل و مأوای تحقق این تربیت مسجد است.
 امام‌جمعه موقت گرگان نیز با اشاره به‌روز جهانی مسجد، در خصوص علت نام‌گذاری این روز، گفت: در آگوست ۱۹۶۹ یعنی دو سال بعد از جنگ رژیم صهیونیستی غاصب با اعراب، اسرائیل با حمله به مسجدالاقصی، قبله اول مسلمین را به آتش کشید.
 حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید مسجدالاقصی قبله نخست مسلمانان مورداحترام همه ادیان چه مسیحیان و چه یهودیان است و همه به این مکان مقدس احترام می‌گذاشتند.
 وی افزود: اما صهیونیست‌ها که به عقیده من اعتقادی به دین حضرت موسی (ع) ندارند ظاهراً خودشان را یهودی می‌دانند؛ ولی عقیده‌ای به دین حضرت موسی (ع) ندارند و فقط در تقلا و تلاش برای استمرار حکومت ظالمانه خود هستند.
 امام‌جمعه موقت گرگان بیان کرد: تمام ارزش‌های الهی و اعتقادی را صهیونیست‌ها زیر پا می‌گذارند و در طول این مدت و جنگ در نوار غزه نیز شاهد بمباران مساجد و مدارس بودیم و حتی کلیسای مسیحیان این صهیونیست‌ها رحم نکردند.
 لیوانی بیان کرد: صهیونیست‌ها فاقد هر گونه عواطف انسانی هستند و جهانیان به‌خصوص مسلمانان باید از این رژیم خوشنام تبری بجوید.
 امام‌جمعه کلاله نیز تأکید کرد: مسجد تراز اسلام و انقلاب مسجدی است که همه کارکردهای عبادی، آموزشی، تبلیغی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، کمک‌رسانی، ارتباط با مردم را داشته باشد و در این زمینه‌ها فعال باشد.
 حجت‌الاسلام نجفعلی قاسمی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که در جبهه‌بندی حق و باطل کسی حق ندارد برابر دشمن پشت به میدان کند، مگر برای تدارک ضربه محکم‌تر و مؤثرتر، نکند در جنگ سخت و جنگ نرم و روانی دشمن بترسیم و از سر ترس دچار عقب‌نشینی غیر تاکتیکی شویم، آن روز غضب خداست و مسجد مهم‌ترین پایگاه معنوی و کانون هدایت و مبارزه علیه کفر و ظلم و مرکز آشنائی با اسلام و وظایف شرعی و کسب زندگی دینی و محل گسترش برنامه‌های فرهنگی و مؤثر در پیشگیری از بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی است، لذا قدم برداشتن به‌سوی آن و نفس‌کشیدن در آن اجر و پاداش دارد.
 امام‌جمعه در ادامه سخنان خود گفت: مساجد مهم‌ترین سنگرها و مناسب‌ترین میدان بیان مصالح مسلمین و بزرگ‌ترین قدیمی‌ترین ماندگارترین رسانه که در جهت رشد و پرورش انسان‌ها تلاش می‌کند.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.