1403-07-04 09:53
74
0
91518
استاندار گلستان تاکید کرد:

مدیریت جهادی در دفاع مقدس متجلی شد

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه که دفاع مقدس تنها یک نبرد نظامی نبود، بلکه مفهومی فراتر از آن داشت، گفت: مدیریت جهادی در دفاع مقدس متجلی شد، جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر مردم‌سالاری دینی، الگویی نوین از حکومت‌داری به جهان ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، علی‌محمد زنگانه، در همایش تجلیل و تکریم پیشکسوتان هفته دفاع مقدس اظهار داشت : دفاع مقدس تنها یک نبرد نظامی برای حفظ تمامیت ارضی ایران نبود، بلکه مفهومی بسیار فراتر از آن داشت. 

وی افزود: در طول جنگ تحمیلی، از جمهوری اسلامی نیز صیانت شد و این نظام به عنوان نماینده مردم‌سالاری دینی در جهان معرفی شد و جمهوری اسلامی ایران با مبنای مردم‌سالاری دینی، نه تنها به مردم خود، بلکه به جهانیان الگوی جدیدی از حکومت‌داری ارائه داد.

زنگانه تاکید کرد: در جریان دفاع مقدس، چندین کشور ابرقدرت به صورت غیرمستقیم دست به دست هم دادند تا از شکل‌گیری تفکر نوین مردم‌سالاری دینی جلوگیری کنند؛ اما ملت ایران با تکیه بر این گفتمان، مقاومت کرده و از آن دفاع نمودند.

وی افزود: امروز این مردم‌سالاری دینی به الگویی برای جهان اسلام تبدیل شده است.

استاندار گلستان همچنین به مقاومت و ظلم‌ستیزی اشاره کرد و بیان داشت: حتی زمانی که تمامی دنیا دست به دست هم می‌دهند تا کشوری را از بین ببرند، روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم مانع از اجرای توطئه‌های دشمنان می‌شود.

وی  یادآور شد: جنگ هزینه‌هایی به همراه دارد، اما دشمنان دین و اسلام هرگز نمی‌توانند بر جبهه حق پیروز شوند و در نهایت محکوم به شکست خواهند بود.

استاندار گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس، گسترش مرزهای اعتقادی ایران است. این مرزها دیگر فقط جغرافیایی نیستند، بلکه با شکل‌گیری جبهه مقاومت، زمینه رشد و استحکام دفاع مقدس فراهم شد.

زنگانه تاکید کرد: شکست در این مسیر معنایی ندارد و فرهنگ مهربانی و برادری که در میان رزمندگان و مردم دیده می‌شد، باید الگوی همه ما در سایر عرصه‌ها قرار گیرد.

استاندار گلستان همچنین به لزوم ایستادگی مقابل تحریم‌ها اشاره کرد و تاکید کرد: برای موفقیت در این مسیر، نیاز به همدلی و تلاش شبانه‌روزی است و لازم است که فرهنگ کار و تلاش باید ترویج شود و این روحیه در تمامی ابعاد اقتصادی و فرهنگی کشور بروز یابد.

در پایان، زنگانه به مسئله تجمل‌گرایی و اسراف اشاره کرد و بیان داشت که در شرایط تحریم، این رفتارها نباید جایی در جامعه داشته باشد.

وی گفت: با صرفه‌جویی و مقابله با اسراف، می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی فائق آییم و به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.